Show simple item record

dc.creatorAndrade Gutiérrez, Natalia José
dc.date.accessioned2018-11-14T20:29:43Z
dc.date.available2018-11-14T20:29:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/1001
dc.descriptionPsicologíaen_US
dc.description.abstractThe following thesis entitled "Incidence of Cyber-behaviour in high school students of an Atlantico´s department Educational Institution" was developed in 2012 by Natalia Andrade Gútierrez (nandrade1@cuc.edu.co) and Steffi Bolívar Siado (sbolivar3@cuc.edu.co) as a grade option in Universidad de la Costa CUC´s Psichology School, under the supervision and guidance of PhD candidate, Lidia Romero Santiago. This research´s objectives are: determine the incidence of Cyber-behaviour in social networks relationships, responsible usage of internet, dependence, Ciberdating, educational guidance and family supervision on the students. To determine this aspects it was necessary to perform a quantitative-Descriptive study, by completing a survey about cyber-behaviour called Scale of Cyber-behaviour´s Quality (EsCaCiber) (Del Rey, Sánchez y Ortega, 2011) to a sample of 307 students in which there are 30 items divided in the 7 topics mentioned above. It should be noted that this project is based on Rosario Ortega´s theories, spanish psichologist expert in scholarship coexistence. Throughout this study we expect to determine how is the behaviour of the students in cyberspace given the dimentions mentioned before, aiming the obteinment of a good base for future interventions.en_US
dc.description.abstractLa presente tesis titulada “Incidencia de la Ciberconducta en estudiantes de secundaria de una Institución Educativa del Departamento Del Atlántico” fue realizada en el 2012 por las estudiantes Natalia Andrade Gutiérrez (nandrade1@cuc.edu.co) y Steffi Bolívar Siado (sbolivar3@cuc.edu.co) como opción de grado de la facultad de Psicología de la Universidad de la Costa CUC, bajo la tutoría y orientación de la Candidata a Doctora Lidia Romero Santiago. Esta investigación tiene como objetivos específicos determinar la incidencia de la ciberconducta en las relaciones en redes sociales, el uso responsable, el uso seguro de Internet, la dependencia, el Ciberdating, La Tutorizaciòn docente y la supervisión familiar en los estudiantes. Para determinar estos aspectos fue necesario recurrir a un estudio de corte descriptivo cuantitativo, aplicándole a una muestra de 307 estudiantes un cuestionario sobre ciberconducta llamado Escala de la Calidad de la Ciberconducta EsCaCiber (Del Rey, Sánchez y Ortega, 2011), el cual consta de 30 ítems repartidos en las 7 dimensiones antes mencionadas. Cabe resaltar que este proyecto tiene como base teórica a Rosario Ortega, psicóloga española experta en convivencia escolar. A través de este estudio se espera determinar como es la conducta en el ciber espacio de los estudiantes de secundaria teniendo en cuenta las dimensiones anteriormente planteadas, apuntando a la obtención de buenas bases para posteriores intervenciones.es_CO
dc.language.isospaen_US
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualen_US
dc.subjectCiberconductaen_US
dc.subjectIncidenciaen_US
dc.subjectCiberbullyingen_US
dc.subjectDimensionesen_US
dc.subjectRedes socialesen_US
dc.subjectCyber-behaviouren_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectDimentionsen_US
dc.titleIncidencia de la ciberconducta en estudiantes de secundaria de una institución educativa del departamento del Atlánticoen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.tutorRomero Santiago, Lidia Margarita
dc.contributor.authorcoBolívar Siado, Steffi Yaneth


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record