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dc.creatorPerea Cossio, Berna
dc.date.accessioned2018-11-17T18:34:10Z
dc.date.available2018-11-17T18:34:10Z
dc.date.issued2007-07-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/1265
dc.descriptionEspecialización en Estudios Pedagógicosen_US
dc.description.abstractIn a society in whom seemingly everything is done, the student has the mistaken but quite real impression of which in spite of recapturing and reproducing what the teachers exhibit it is sufficient for its educational development. Also, the increasing tendency was doing the specializations it induces the individual to be located in two ends: On one hand, it is assimilating the idea of that is not necessary to penetrate the limits of the specific object of the matter in question and for other one, that only few ones have the capacity and the responsibility of creating. A big percentage of the students comes from a low socioeconomic stratum or low way and its primary and secondary education is received from schools questioned by a low academic demand, which scarce technical, administrative and pedagogic resources do not allow a quality education that favors the suitable development of the cognitive processes. The conclusion to which it goes over is that the creativity can be a motive of education and learning like any human habit. We can acquire the comportamos creativamente custom. For the biggest efficacy of the classes it is necessary to put in game the intellectual and emotional factors and to establish the dynamic relation between the teachers and pupils of the courses, in addition to putting into practice the creative educations, taking to the everyday life the experiences of the classroom, and bringing to the courses the professional problems and the personnels for its creative solution. One makes necessary of the same form that the institution is an agent of its own development so much academician, investigativo, with processes of permanent participation of the academic community. To facilitate a narrower, human and communicative interaction between the persons: From student to student, of student to teacher and from teacher to student. The conclusion to which it goes over is that the creativity can be a motive of education and learning like any human habit. We can acquire the comportamos creativamente custom. For the biggest efficacy of the classes it is necessary to put in game the intellectual and emotional factors and to establish the dynamic relation between the teachers and pupils of the courses, in addition to putting into practice the creative educations, taking to the everyday life the experiences of the classroom, and bringing to the courses the professional problems and the personnels for its creative solutionen_US
dc.description.abstractEn una sociedad en la que aparentemente todo está hecho, el estudiante tiene la impresión errada pero bastante real de que con retomar y reproducir aquello que los maestros exponen es suficiente para su desarrollo educativo. Además, la tendencia creciente hacía las especializaciones induce al individuo a ubicarse en dos extremos: Por una parte, va asimilando la idea de que no es necesario traspasar los límites del objeto específico de la materia en cuestión y por otra, que solo unos pocos tienen la capacidad y la responsabilidad de crear. Un gran porcentaje de las estudiantes proviene de un estrato socioeconómico bajo o medio bajo y su educación primaria y secundaria es recibida de colegios cuestionados por una baja exigencia académica, cuyos escasos recursos técnicos, administrativos y pedagógicos no permiten una educación de calidad que favorezca el desarrollo adecuado de los procesos cognitivos. La conclusión a que se llega es que la creatividad puede ser motivo de enseñanza y aprendizaje como cualquier hábito humano. Podemos adquirir la costumbre de comportamos creativamente. Para la mayor eficacia de las clases hay que poner en juego los factores intelectuales y emocionales y establecer la relación dinámica entre los profesores y alumnos de los cursos, además de poner en práctica las enseñanzas creativas, llevando a la vida cotidiana las experiencias del aula, y trayendo a los cursos los problemas profesionales y los personales para su creativa solución. Se hace necesario de igual forma que la institución sea gestora de su propio desarrollo tanto académico, investigativo, con procesos de permanente participación de la comunidad académica. Facilitar una interacción más estrecha, humana y comunicativa entre las personas: De estudiante a estudiante, de estudiante a profesor y de profesor a estudiante. La conclusión a que se llega es que la creatividad puede ser motivo de enseñanza y aprendizaje como cualquier hábito humano. Podemos adquirir la costumbre de comportamos creativamente. Para la mayor eficacia de las clases hay que poner en juego los factores intelectuales y emocionales y establecer la relación dinámica entre los profesores y alumnos de los cursos, además de poner en práctica las enseñanzas creativas, llevando a la vida cotidiana las experiencias del aula, y trayendo a los cursos los problemas profesionales y los personales para su creativa soluciónes_CO
dc.language.isospaen_US
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualen_US
dc.subjectPedagogíaen_US
dc.subjectPensamiento creativoen_US
dc.subjectCreative thinkingen_US
dc.subjectPedagogyen_US
dc.titleEstrategias pedagógicas para el desarrollo del pensamiento creativo de maestros en formación de la Corporación Instituto de Artes Y Ciencias - CIACen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.tutorGarcía De Vásquez, Mercedes
dc.contributor.authorcoTatis Rocha, Liliana


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