Show simple item record

dc.creatorBenitez Pelufo, Soledad
dc.date.accessioned2018-11-03T13:33:49Z
dc.date.available2018-11-03T13:33:49Z
dc.date.issued2018-02-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/181
dc.descriptionMaestría en Educaciónen_US
dc.description.abstractThis research presents a proposal for the design and implementation of a virtual platform Compren-TIC, whose objective is to strengthen reading comprehension in second grade students of elementary school at the Luis Carlos Galán Sarmiento Educational Institution of Plato Magdalena. The methodology is based on the Mixed approach, because it is framed in a structure where the quantitative and qualitative elements are complemented; (Johnson and Onwuegbuzie, 2004) propose to combine methods, techniques and languages, within the same investigation which allows obtaining favorable results regarding the object of study. The type of research is descriptive of longitudinal cut and a triangulation design.en_US
dc.description.abstractEn esta investigación se presenta una propuesta de diseño e implementación de una plataforma virtual Compren-TIC, cuyo objetivo es fortalecer la comprensión lectora en estudiantes de segundo grado de básica primaria en la Institución Educativa Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato Magdalena. La metodología abordada es a partir del enfoque Mixto, porque se enmarca en una estructura donde se complementan lo cuantitativo y lo cualitativo; (Johnson y Onwuegbuzie, 2004) proponen combinar métodos, técnicas y lenguajes, dentro de una misma investigación lo cual permite obtener resultados favorables en cuanto al objeto de estudio. El tipo de investigación es descriptivo de corte longitudinal y un diseño de triangulación.es_CO
dc.language.isospaen_US
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualen_US
dc.subjectFortalecimientoen_US
dc.subjectComprensión lectoraen_US
dc.subjectImplementacionen_US
dc.subjectCompren-ticen_US
dc.subjectEstudiantesen_US
dc.subjectSegundo gradoen_US
dc.titleFortalecimiento de la comprensión lectora a través de la implementación de compren-tic dirigido a estudiantes de segundo gradoen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.tutorCONDE HERNANDEZ, MARCIAL ENRIQUE
dc.contributor.authorcoSaumeth Lamboglia, Yolima


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record