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dc.creatorPérez Julio, Adilson Enrique
dc.date.accessioned2019-04-09T13:22:00Z
dc.date.available2019-04-09T13:22:00Z
dc.date.issued2018-12-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/3013
dc.descriptionMaestría en Educación - Modalidad Virtualspa
dc.description.abstractThe levels of aggressiveness represented by the students in the classrooms nowadays a social, educational and human problem, which is penetrating the classroom. Everything before mentioned, motivated us to investigating this phenomenon,with principal aim was to determine the relation that exists between the levels of aggressiveness and the conviviality in the classroom in the students of fourth grade of Secundaria level of the Flowers Hill Bilingual Schooll in the San Andres Ailand. The units of analysis consisted of 104 students, which represents the males conformation with 45, 19%, and women with 54, 80%. The were chosen for being a big sample and because the indexes of violence, aggressiveness, dysfunctional homes and the adjacent community is catalogued as dangerous zone, likewise to gather the information, the scale of aggressiveness EGA which measured the levels of aggressiveness and the scale of conviviality in the was applied ECA the one that measured the levels of conviviality in the classroom. To process the information programs of statistical calculation where used. Nevertheless it is necessary to highlight that, a correlation does not exist, since on having confirmed the results obtained with calculation of the Chi quar test, the data obtained was contradictory, in such a way that in the column result was of probabilities accumulated the result was 0,05; according to the degrees of freedom of 4, the resultant sample the value of 9,49, which interprets that there does not exist statistical significant relation between both variables of the present investigationeng
dc.description.abstractLos niveles de agresividad efectuadas por los estudiantes en las aulas es actualmente un problema social, educativo y humano, que está traspasando las aulas. Sería imposible pensar que una comunidad grande o pequeña no tuviera conflicto y en la que nunca entraran en desacuerdo las personas, lo cual nos motivó a investigar el fenómeno. La investigación tuvo como objetivo principal determinar la correlación entre la agresividad y la convivencia en el aula, en los estudiantes de Séptimo grado de la Institución Educativa Flowers Hill Bilingual School en la Isla de San Andrés. Los datos de análisis estuvieron conformados por 104 estudiantes, los cuales estuvieron representados con la conformación de varones con el 45,19%, y el de mujeres con un 54,80%; se aplicó la escala de agresividad EGA y la escala de convivencia en el aula ECA. Para procesar los datos se utilizó programas de cálculo estadístico. Sin embargo, es necesario resaltar que, no existe una correlación, ya que al contrastar los resultados obtenidos con el cálculo de la Chi cuadrado, los datos arrojados fueron contradictorios, de tal manera que en la columna de probabilidades acumuladas con un 0,05; según los grados de libertad de 4, la resultante muestra el valor de 9,49, lo cual se interpreta que no existe relación estadística significativa entre las dos variables de la presente investigaciónspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualspa
dc.subjectAgresividadspa
dc.subjectConvivencia en clase y correlaciónspa
dc.subjectAggressivenesseng
dc.subjectStudents aoexistents and correlationshipeng
dc.titleCorrelacional entre los niveles de agresividad y la convivencia en el aula de clasespa
dc.typeThesisspa
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dc.contributor.tutorAvendaño Villa, Inírida
dc.contributor.coasesorTurizo Palencia, Yamile
dc.contributor.authorcoForbes Pomare, Felicia


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