Show simple item record

dc.creatorPinto, María Ceciliaspa
dc.date.accessioned2018-11-03T20:35:14Z
dc.date.available2018-11-03T20:35:14Z
dc.date.issued2016-03-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/399
dc.descriptionMaestría en Educaciónspa
dc.description.abstractThis investigation Magdalena has as aim Understand the dynamics of the plan of improvement of the educational institutions of the department of so that there are constructed spaces of analysis that they contribute to the transformation in the construction and implementation of the PMI. It developed bearing the methodological approach in mind investigation action in two phases: diagnosis and intervention, informing three educational public establishments of the department of Magdalena.As sources: document PMI card of characterization, interviews with group of discussion workshops of formation and accompaniment. The results were; the members of the educational community know little on the PMI, it is elaborated without the community participation, only as requirement of the secretaries of education. In the phase the II demonstrates clarity on the concept and construction of the PMI, motivation and commitment.eng
dc.description.abstractEsta investigación tiene como objetivo Comprender la dinámica del plan de mejoramiento de las instituciones educativas del departamento del Magdalena de modo que se construyan espacios de análisis que contribuyan a la transformación en la construcción e implementación de los PMI. Se desarrolló teniendo en cuenta el enfoque metodológico investigación acción en dos fases: diagnóstico e intervención, participando tres establecimientos educativos públicos del departamento del Magdalena. Como fuentes: documento PMI, ficha de caracterización, entrevista con grupo de discusión talleres de formación y acompañamiento. Los resultados fueron; los miembros de la comunidad educativa conocen poco sobre el PMI, es elaborado sin la participación comunitaria, solo como requisito de las secretarias de educación.En la fase II se evidencia claridad sobre el concepto y construcción del PMI, motivación y compromiso.spa
dc.language.isospaspa
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualspa
dc.subjectPlan de Mejoramiento Institucionalspa
dc.subjectCalidad Educativaspa
dc.subjectGestión Participativaspa
dc.titlePlan de mejoramiento institucional una perspectiva desde la gestión participativa y la calidad educativa, horizontes – retosspa
dc.typeThesisspa
dcterms.creatorRiquett Escorcia, Marlenespa
dcterms.subjectPlan of Institutional Improvementeng
dcterms.subjectEducational Qualityeng
dcterms.subjectParticipative Managementeng
dc.contributor.tutorRomero C, Samara Ceciliaspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record