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dc.contributor.advisorCortés Peña, Omar Fernandospa
dc.contributor.authorRocha Payares, Areli Saraispa
dc.date.accessioned2018-11-06T15:22:24Z
dc.date.available2018-11-06T15:22:24Z
dc.date.issued2013-10-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/460spa
dc.description.abstractThe purpose of this research is to adapt and validate the scale ¿Why are you here today?, which is orientated to measure the Motivational Profile of Situated Identity in adults visitors of the Botanical and Zoological Foundation of Barranquilla. The pilot sample consists of 200 subjects in the Barranquilla Zoo, located in Colombia, 59 % women and 41 % men, aged between 18 and 70 years. The instrument has 20 items that are rated on a scale with 7 degrees of importance concerning the motivational profile consisted of five dimensions: Explorers, Facilitators, Professional/Hobbyists, Experience Seekers and Spiritual Pilgrims. Semantic adjustments are made to the items of the scale in the adaptation; additionally it introduces a section that consists of 11 items, 5 that allows us to identify issues related to the experience of visiting zoos, and 6 items associated ot the sociodemographic characterization of the visitor. The statistical program SPSS indicates that the Cronbach alpha coefficient obtained is 0.85, which indicates a consistency index of 85% by expert judges, and a pilot validation of 0.83 which is equivalent to 83 % of reliability. Receiving as a final product a validated semantics and cultural adaptation of the scale ¿WHY I CAME TO THE ZOO TODAY? which allows us to identify the Motivational Profile of Situated Identity in adults visitors of Zoos, as well that the Cronbach alpha coefficient obtained is 0.85, which indicates a consistency index of 85% by expert judges, and a pilot validation of 0.83 which is equivalent to 83 % of reliability. Receiving as a final product a validated semantics and cultural adaptation of the scale ¿WHY I CAME TO THE ZOO TODAY? which allows us to identify the Motivational Profile of Situated Identity in adults visitors of Zoos, as welleng
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación es adaptar y validar la Escala ¿Why are you here today?, orientada a la medición del Perfil Motivacional de Identidad Situada en visitantes adultos de la Fundación Botánica y Zoológica de Barranquilla. La muestra piloto está conformada por 200 sujetos del Zoológico de Barranquilla-Colombia, de los cuales el59% son mujeres y el 41% hombres, con edades entre 18 y 70 años. El instrumento cuenta con 20 ítems que se valoran en una escala con 7 grados de importancia referentes al Perfil Motivacional que comprende 5 dimensiones: Explorador. Buscador de Experiencias, Profesional/Aficionado, Existencial, Facilitador. En la Adaptación se realizan ajustes semánticosa los ítems de la Escala y se incorporaadicionalmente, una sección comprendida por 11 ítems, de los cuales 5 permiten identificar aspectos relacionadas con la experiencia de la visita a zoológicos, y los 6 ítems restantes dan cuenta de la caracterización socio demográfico del visitante. El programa estadístico SPSS indica que el coeficiente Alfa Cronbach obtenido en la Escala es de 0,85 que refiere un índice de consistencia por parte de los jueces expertos del 85%, y de la validación de pilotaje de 0,83 que equivale a un 83% de fiabilidad. Obteniendo de esta manera, como producto final, la escala ¿POR QUE VINE AL ZOOLOGICO HOY? adaptada semántica y cultural, que a su vez permite identificar el perfil motivacional de identidad situada de los visitantes del Zoolspa
dc.language.isospa
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualspa
dc.subjectPerfil motivacional de Identidad Situada m Identidadspa
dc.subjectAdaptación de Escalaspa
dc.subjectValidez y visitantes de Zoológicosspa
dc.subjectMotivational profile of Identity Located m Identityeng
dc.subjectAdaptation of Scaleeng
dc.subjectValidity and visitors of Zooseng
dc.titleAdaptación y validación piloto de la escala ¿Why are you here today? en la medición del perfil motivacional de identidad situada en visitantes adultos de la Fundación Botánica y Zoológica de Barranquillaspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.contributor.authorcoColmenares López, Gina Isabelspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.publisher.programPsicologíaspa
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