Mostrar el registro sencillo del ítem
Evaluación de los factores de organización, administración y gestión y recursos financieros en el INFOTEP, según lineamiento de acreditación institucional del consejo nacional de acreditación del ministerio de educación nacional.
dc.contributor.advisor | Barros, Jaime | spa |
dc.contributor.author | Cañas Ospina, Nora María | spa |
dc.contributor.author | Steele Pérez, Nareta | spa |
dc.date.accessioned | 2019-06-14T13:42:41Z | |
dc.date.available | 2019-06-14T13:42:41Z | |
dc.date.issued | 2017-12-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11323/4855 | spa |
dc.description.abstract | This paper intends to assess the construction of the Organization, Administration and Management and Financial Resources factors in the National Institute of Professional Technical Training of San Andrés, according to the Institutional accreditation guidelines of the National Accreditation Council, of the Ministerio de Educacion Nacional; in order to identify its status and generate an improvement plan that impacts the administrative and financial management, with quality processes. In this evaluation, workshops were carried out - diagnosis, assessment and evaluation of the factors studied in the renewal of qualified records. It is clear that the greatest difficulty is the measurement of results, to apply continuous improvement in organizational and financial processes. The study contributes to the Institute of Higher Education in the construction and possibility of quality indicators in the national scope | spa |
dc.description.abstract | This paper intends to assess the construction of the Organization, Administration and Management and Financial Resources factors in the National Institute of Professional Technical Training of San Andrés, according to the Institutional accreditation guidelines of the National Accreditation Council, of the Ministerio de Educacion Nacional; in order to identify its status and generate an improvement plan that impacts the administrative and financial management, with quality processes. In this evaluation, workshops were carried out - diagnosis, assessment and evaluation of the factors studied in the renewal of qualified records. It is clear that the greatest difficulty is the measurement of results, to apply continuous improvement in organizational and financial processes. The study contributes to the Institute of Higher Education in the construction and possibility of quality indicators in the national scope | spa |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Universidad de la Costa | spa |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | spa |
dc.subject | Calidad | spa |
dc.subject | Acreditación institucional | spa |
dc.subject | Gestión | spa |
dc.subject | Organización | spa |
dc.subject | Recursos financieros | spa |
dc.subject | Evaluación | spa |
dc.subject | Mejoramiento continuo | spa |
dc.subject | Indicadores de calidad | spa |
dc.subject | Quality | spa |
dc.subject | Institutional accreditation | spa |
dc.subject | Management | spa |
dc.subject | Organization | spa |
dc.subject | Financial resources | spa |
dc.subject | Evaluation | spa |
dc.subject | Continuous improvement | spa |
dc.subject | Quality indicators | spa |
dc.title | Evaluación de los factores de organización, administración y gestión y recursos financieros en el INFOTEP, según lineamiento de acreditación institucional del consejo nacional de acreditación del ministerio de educación nacional. | spa |
dc.type | Trabajo de grado - Pregrado | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.identifier.instname | Corporación Universidad de la Costa | spa |
dc.identifier.reponame | REDICUC - Repositorio CUC | spa |
dc.identifier.repourl | https://repositorio.cuc.edu.co/ | spa |
dc.publisher.program | Maestría en Educación | spa |
dc.relation.references | Cabrera, V. A. (2005). El concepto calidad en la educación universitaria: clave para el logro de la competitividad institucional. Revista Iberoamericana de Educación, Madrid Buendía Espinosa, A. (2007). El concepto de calidad: una construcción en la educación superior. Reencuentro, (50). Gautier, E. (2007). Educación de calidad. Comentarios a la nueva propuesta de OREALC/UNESCO. REICE-Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 5(3). La Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, UNESCO, Perspectivas sobre el Financiamiento de la Educación Superior. Urrea, Romero. (2008).Gerencia de recursos físicos y financieros, escuela superior de la administración pública. EJEMMARCOT. Marco Teórico Sobre: Administración, Sistema, Administración Financiera, Gestión y Puntos de Encuentro. Bases para una Política de Calidad de la Educación Superior en Colombia Uriel Giraldo G, Darío Abad A. y Edgar Díaz P. Sentencia C-008 del 17 de Enero 2001, Magistrado Ponente Dr. ALVARO TAFUR GALVIS, en Sala Plena de la Corte Constitucional. Rodríguez Gómez, R; (1998). Conferencia mundial sobre educación superior. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 3() Recuperado de http://148.215.2.10/articulo.oa?id=14000613 Decreto reglamentario del sector educación 1075 de 2015, del Ministerio de educación Nacional Lineamientos para la Acreditación Institucional Consejo Nacional de Acreditación. 2015 . Universidad Autónoma de Occidente, 2010. Tendencias de la educación superior, Organización, Administración y Gestión. Pontificia Universidad Javeriana, 2011. Informe de Autoevaluación con Fines de la Renovación de la Acreditación. Universidad de Barcelona, Virtual, 2003. Gestión Estratégica. Introducción a la Gestión Estratégica. 1991. Constitución Política de Colombia Proyecto Fomento a la calidad – INFOTEP, Departamento de Planeación Nacional 2014-2015. Ley 30 de Diciembre 28 de 1992.por el cual se organiza el servicio público de la Educación Superior en Colombia | spa |
dc.title.translated | Evaluation of organizational factors, administration and financial resources in INFOTEP, according to the institutional accreditation guidelines of the national accreditation council of the national education ministry. | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/TP | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | spa |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | spa |
dc.rights.coar | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Posgrado [1194]