Show simple item record

dc.creatorAhumada Estrada, Aidee María
dc.creatorOrozco Ocampo, Claudia Patricia
dc.date.accessioned2019-08-12T20:48:53Z
dc.date.available2019-08-12T20:48:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5144
dc.descriptionMaestría en Educaciónes_ES
dc.description.abstractThe present research work analyzes the results on the effect of training in social skills for the strengthening of school coexistence in children of 2nd grade of primary education of the IED Las Flores de Barranquilla. During the investigation, the references and some theoretical and background categories were reviewed. Due to its characteristics, it is the quantitative approach of descriptive-quasi-experimental type. The population in the present study is 60 2nd grade students of the IED Las Flores Primary School in the city of Barranquilla. The population distributed in test groups constituted the sample: as semi - structured questionnaire instruments and addresses the variables: assertiveness, empathy and conflict resolution. The construction of the Questionnaire was based on the psychometric technique for determining the properties of the instrument, the results of the 1992 Nuns questionnaire and the adaptation of the needs of the context and the needs of the individual.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación analiza los resultados sobre el efecto del entrenamiento en habilidades sociales para el fortalecimiento de la convivencia escolar en niños de 2° grado de educación primaria de la IED Las Flores de Barranquilla. Durante la investigación se revisaron las categorías referentes y algunos teóricos y antecedentes. Por sus características es de enfoque cuantitativo de tipo descriptivo-cuasi experimental. La población en el presente estudio son 60 estudiantes de 2° grado de Primaria de la IED Las Flores en la ciudad de Barranquilla. La muestra estuvo constituida por la población distribuida en dos grupos de prueba: Como instrumentos un cuestionario de tipo semi - estructurado y aborda las variables: asertividad, empatía y resolución de conflictos. La construcción del Cuestionario se sustentó en la técnica psicométrica para la determinación de las propiedades del instrumento, fueron tomados del cuestionario de Monjas 1992 y adaptado conforme las necesidades del contexto y las necesidades propias del individuo.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de la Costaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectHabilidades socialeses_ES
dc.subjectConvivenciaes_ES
dc.subjectAsertividades_ES
dc.subjectEmpatíaes_ES
dc.subjectResolución de conflictoses_ES
dc.subjectAcademic performancees_ES
dc.subjectCloze testes_ES
dc.subjectCommunicative competencees_ES
dc.subjectReading comprehensiones_ES
dc.titleEntrenamiento de habilidades sociales: una estrategia de intervención para el fortalecimiento de la convivencia escolares_ES
dc.typeThesises_ES
dc.contributor.tutorRico Ballesteros, Reinaldo
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess