Show simple item record

dc.creatorBaron Otero, Carmen Isabel
dc.date.accessioned2018-11-06T23:03:28Z
dc.date.available2018-11-06T23:03:28Z
dc.date.issued2016-01-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/564
dc.descriptionMaestría en Educaciónen_US
dc.description.abstractThe pedagogy of creativity born in creative teachers and educational dynamics that can be approached from different perspectives of knowledge and according to the discipline in which they work. This research, through a mixed methodology addresses the question: What would be the appropriate strategy that could contribute to the development of creative thinking and creativity in teaching Accounting Program at the University of Costa ?, and based on an exercise praxeological pedagogical academic work raises the goal of developing an enabling teaching strategy of Creative Thinking and Creativity in the educational program of Accounting at the University of the Coast. In this process, the data provided by the actors, who in turn are research subjects are confronted with the theory of creativity and its dimensions in order to recommend to the teaching community a pedagogical strategy that helps them perform in a more innovative teaching practices and develop their creative activities applicable in all curricular areas of accounting program.en_US
dc.description.abstractLa pedagogía de la creatividadnace en los docentes creativos y es una dinámica educativa que puede ser abordada desde diferentes perspectivas del conocimiento y de acuerdo con la disciplina académica en la que se trabaje. Esta investigación, a través de una metodología mixtaaborda la pregunta ¿Cuál sería la estrategia apropiada que podría contribuir al desarrollo del pensamiento creativo y la creatividad en los docentes del Programa de Contaduría en la Universidad de la Costa?, y con base en un ejercicio fraseológico del quehacer académico pedagógico, plantea el objetivo de Desarrollar una Estrategia Pedagógica facilitadora del Pensamiento Creativo y la Creatividad en los docentes del programa de Contaduría de la Universidad de la Costa. En este proceso, los datos aportados por los actores, quienes a su vez son los sujetos de investigaciónse confrontan con la teoría de la creatividad y sus dimensiones a fin de recomendara esta comunidad docente una estrategia pedagógica que les ayude a efectuar en forma más innovadora sus prácticas docentes y desarrollar actividades creativas aplicablesen todas las áreas curriculares del programa de contaduría.es_CO
dc.language.isospaen_US
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualen_US
dc.subjectCreatividaden_US
dc.subjectPraxeologíaen_US
dc.subjectEstrategia pedagógicaen_US
dc.subjectPensamiento creativoen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectPraxeologyen_US
dc.subjectTeaching strategyen_US
dc.subjectCreative thinkingen_US
dc.titleEstrategia pedagógica facilitadora del desarrollo del pensamiento creativo y la creatividad de docentes del programa de contaduría publicaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.contributor.tutorRocha, Delma
dc.contributor.authorcoPerez Herrera, Saul Enrique


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record