Responsabilidad social de las cámaras de comercio de Colombia y Venezuela
Trabajo de grado - Pregrado
2019
Universidad de la Costa
The social responsibility of the Chambers of Commerce of Colombia and Venezuela is
analyzed. According to the quantitative paradigm, descriptive, transversal non-experimental
design. Using the technique of the survey using a questionnaire of thirty-three 33 items,
applied to three hundred ninety-three (393) employees belonging to the functional and
operational areas of the population study, the technique of analysis: (1) (exploratory)
Kolmogorov - Smirnoff), (2) variance (ANOVA), multiple ranks of Tukey and Student's t test,
(3) descriptive, average and standard deviation (typical). The results show that the principles
(2.50), dimensions (2.37) and indicators (2.37) social responsibility differ statistically (F =
14.9; sig = 0.001), because they are all values entre1, 80-2, 59, qualify as moderately poor.
The study shows the need to promote social responsibility practices related to the strategic
management of human talent, improving internal and external relations of organizations,
adapting to the environment, under a system of strategic management socially responsible.
Engaging staff with your organization, through the development of corporate brand identity.
Organizations go beyond managing and maintaining economic, technological and human
resources, therefore, must develop new strategies, improving the quality of the internal and
external social structure. Se analiza la responsabilidad social de las Cámaras de Comercio de Colombia y Venezuela.
De acuerdo al paradigma cuantitativo, de tipo descriptivo, diseño no experimental transversal.
Utilizándose la técnica de la encuesta mediante un cuestionario de treinta y tres 33 ítems,
aplicado a trecientos noventa y tres (393) colaboradores pertenecientes a las áreas funcionales
y operativas de la población de estudio, la técnica de análisis: (1) exploratorio (Kolmogorov
Smirnoff), (2) varianza (ANOVA), prueba de múltiples rangos de Tukey, y t de Student, (3)
descriptivos, media y desviación estándar (típica). Los resultados evidencian que los principios
(2.50), dimensiones (2.37) e indicadores (2.37) de la responsabilidad social difieren
estadísticamente entre sí (F=14.9; sig=0.001), por estar todos los valores entre1,80-2,59, se
califican como moderadamente pésimas. El estudio muestra la necesidad de promover
prácticas responsabilidad social vinculadas a la gestión estratégica del talento humano,
mejorando las relaciones internas y externas de las organizaciones, adaptándose al entorno,
bajo un sistema de gestión estratégica socialmente responsable. Comprometiendo al personal
con su organización, mediante el desarrollo de identidad de marca empresarial. Las
organizaciones van más allá de administrar y mantener recursos económicos, tecnológicos y
humanos, por tanto, deben desarrollar nuevas estrategias, mejorando la calidad de la estructura
social interna y externa.
- Posgrado [1194]
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