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dc.contributor.advisorCanquiz Rincón, Lilianaspa
dc.contributor.advisorSánchez Montero, Edgardo Rafaelspa
dc.contributor.authorPolo Molinares, Yadín Joséspa
dc.contributor.authorPereira Vergara, Viviana Ceciliaspa
dc.date.accessioned2019-12-12T13:17:20Z
dc.date.available2019-12-12T13:17:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5772spa
dc.description.abstractThis research aimed to analyze the relationship between learning styles and academic performance of social sciences. The study paradigm was positivist, the quantitative approach; the design is non-experimental, transactional and correlational. The sample consisted of 53 tenth grade students of the I.ED Juan José Rondón. To determine the learning styles, the Honey and Alonso CHAEA questionnaire was applied, consisting of 80 items. And for the academic performance the record of social science qualifications and the SAI test was taken as a reference during the second period of 2019. The results indicate that the predominant learning style was reflective. It was also found that there is no significant relationship between learning styles and academic performance in social sciences and the SAI test. It was also determined that there is a positive relationship between these last two variables although at a low level. From the results, it can be concluded that although learning styles are a relevant factor to consider, the academic performance of social sciences could be associated with other variables that converge inside and outside the classroom.spa
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo analizar la relación entre los estilos de aprendizaje y el rendimiento académico de ciencias sociales. El paradigma del estudio fue positivista, el enfoque cuantitativo, el diseño es no experimental, transaccional y correlacional. La muestra estuvo constituida por 53 estudiantes de décimo grado de la I.ED Juan José Rondón. Para determinar los estilos de aprendizaje se aplicó el cuestionario de Honey y Alonso CHAEA que consta de 80 ítems. Y para el rendimiento académico se tomó como referencia el registro de calificaciones de ciencias sociales y de la prueba SAI durante el segundo periodo de 2019. Los resultados indican que el estilo de aprendizaje predominante fue el reflexivo. También se pudo comprobar que no existe una relación significativa entre los estilos de aprendizaje y el rendimiento académico en ciencias sociales y la prueba SAI. Igualmente se determinó que existe una relación positiva entre estas dos últimas variables aunque en un nivel bajo. A partir de los resultados se puede concluir que si bien los estilos de aprendizaje son un factor relevante a considerar, el rendimiento académico de ciencias sociales podría estar asociado a otras variables que convergen dentro y fuera del aula de clases.spa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.subjectLearning stylesspa
dc.subjectAcademic performancespa
dc.subjectSocial science learningspa
dc.subjectSAI testspa
dc.subjectEstilos de aprendizajespa
dc.subjectRendimiento académicospa
dc.subjectAprendizaje de ciencias socialesspa
dc.subjectPrueba SAIspa
dc.titleEstilos de aprendizaje y rendimiento académico en ciencias socialesspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.publisher.programMaestría en Educación - Modalidad Virtualspa
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