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dc.creatorDe Moya García, Sylene Melba
dc.creatorDe Los Reyes De León Navarro, Javith
dc.date.accessioned2019-12-13T21:36:51Z
dc.date.available2019-12-13T21:36:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5788
dc.descriptionMaestría en Educación - Modalidad Virtualspa
dc.description.abstractThe school remains one of the most important learning environments in today's societies, hence it is necessary to rethink the spaces it has from different perspectives to give a resignification to these spaces. This research aims to analyze the process of resignification of school spaces so that they become meaningful learning environments for the strengthening of school life and the improvement of educational quality. This study will be quantitative with an empiricist approach, positivist paradigm and deductive method. Among the techniques and instruments that will be used are the survey, interviews, participant observation, among others, necessary for the development of the proposed objectives. The population will be 164 students of grades 6 of the Industrial Technical Educational Institution San Antonia de Padua de Soledad. It is expected through the results obtained to design the guidelines that will guide the process of resignification of school spaces in favor of strengthening school coexistence and improving quality, so that teachers can carry out effective pedagogical work. We have the educational support and managers of the institution and the feasibility of this research will be reflected in the improvement of coexistence in the school.spa
dc.description.abstractLa escuela sigue siendo uno de los ambientes de aprendizaje más importantes en las sociedades actuales, de allí que sea necesario repensar los espacios que tiene desde diversas perspectivas, para dar una resignificación a dichos espacios. La presente investigación tiene como objetivo analizar el proceso de resignificación de los espacios escolares de manera que se transformen en ambientes de aprendizaje significativos en pro del fortalecimiento de la convivencia escolar y el mejoramiento de la calidad educativa. Dicho estudio es de tipo cuantitativo con un enfoque empirista, paradigma positivista y método deductivo. Entre las técnicas e instrumentos que se utilizan se encuentran la encuesta, entrevistas, observación participante, entre otros, necesarios para el desarrollo de los objetivos propuestos. La población son los 164 estudiantes de los grados 6°de la Institución Educativa Técnica Industrial San Antonia de Padua de Soledad. Con los resultados obtenidos se diseñan lineamientos que orientan el proceso de resignificación de los espacios escolares en pro del fortalecimiento de la convivencia escolar y mejoramiento de la calidad, y así los docentes puedan realizar una labor pedagógica eficaz. Se dispone del apoyo docente y directivos de la institución y la factibilidad de esta investigación se refleja en el mejoramiento de la convivencia en la escuela.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectResignifyspa
dc.subjectSpacespa
dc.subjectEnvironmentsspa
dc.subjectCoexistencespa
dc.subjectQualityspa
dc.subjectResignificarspa
dc.subjectEspaciospa
dc.subjectAmbientesspa
dc.subjectConvivenciaspa
dc.subjectCalidadspa
dc.titleResignificación del ambiente físico para la convivencia escolarspa
dc.typeThesisspa
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dc.contributor.tutorMarín González, Freddy Valmore
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


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