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dc.creatorNeira Rodríguez, Juan David
dc.date.accessioned2020-06-08T21:31:49Z
dc.date.available2020-06-08T21:31:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6348
dc.descriptionMaestría en Educaciónes_ES
dc.description.abstractLag is one of the main problems of higher education worldwide, the Higher Education Institutions, have worked to strengthen their internal and external processes in search of the quality that generates permanence in university students and thus leads them to fulfill the objective of being professionals; Therefore, the permanence, graduation, good time management of the academic career become topics of interest for the development of quality education. Due to this problem, it gave us the reason why this research project aims to determine the factors and variables associated with lag in the students of the University of the CUC coast, in this study we proposed to determine those factors that are most associated, taking as a sample students who started in 2015-1 and until 2019-1 were in a backward condition for not having 90% of their credits approved. The results confirm the joint impact that individual, socioeconomic, academic and institutional factors have on university lag.es_ES
dc.description.abstractEl rezago es uno de los principales problemas de la educación superior a nivel mundial, las Instituciones de Educación Superior (IES) han trabajado en el fortalecimiento de sus procesos tanto internos como externos en búsqueda de la calidad que genera permanencia en los estudiantes universitarios y así los lleve a cumplir el objetivo de ser profesionales; Por lo anterior, la permanencia, graduación, el buen manejo del tiempo de la trayectoria académica se convierten en temas de interés para el desarrollo de una educación de calidad. Por esta problemática, nos dio el motivo por el cual este proyecto de investigación tiene como objetivo deteminar los factores y variables asociadas al rezago en los estudiantes de la universidad de la costa CUC, en este estudio se planteó determinar esos factores que mas se asocian, tomando como muestra estudiantes que inciaron en el 2015-1 y hasta el 2019-1 se encontraban en condición de rezago por no tener el 90 % de sus créditos aprobados. Los resultados confirman el impacto conjunto que tienen los factores individuales, socioeconómicos, académicos e institucionales sobre el rezago universitario.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de la Costaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectLages_ES
dc.subjectDesertiones_ES
dc.subjectGraduationes_ES
dc.subjectFactorses_ES
dc.subjectHigher educationes_ES
dc.subjectPermanencees_ES
dc.subjectRezagoes_ES
dc.subjectDeserciónes_ES
dc.subjectGraduaciónes_ES
dc.subjectFactoreses_ES
dc.subjectEducación superiores_ES
dc.subjectPermanenciaes_ES
dc.titleFactores y variables asociadas al rezago en estudiantes de la Universidad de la Costaes_ES
dc.typeMasterThesises_ES
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dc.contributor.tutorFragozo Torres, Zoley
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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