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dc.contributor.advisorMiranda Acosta, Roberspa
dc.contributor.advisorOrtiz Zaccaro, Zulmaspa
dc.contributor.authorOchoa Carmona, Sandraspa
dc.contributor.authorQuiroz Jassin, Tammysspa
dc.date.accessioned2020-06-17T23:01:00Z
dc.date.available2020-06-17T23:01:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6377spa
dc.description.abstractThis research seeks to determine the effect of e-learning on oral English production (speaking), in terms of fluency, pronunciation and accent, vocabulary, accuracy grammar and details, of the undergraduate students of the Multidiomas Institute, a language learning center attached to the Universidad de la Costa. The approach of this research contemplates a quantitative design and a correlational scope with a quasi-experimental pre-test/post-test design, focused on the positivist paradigm. The sample selected was made up of a total of 21 beginner level students from the Multidiomas Institute, who developed their virtual language learning through 3 stages intervention during six progressive months. The analysis process is performed using a T- student statistic test. The main results conclude that the performance in the dimensions corresponding to pronunciation accent and accuracy were statistically and significantly lower before the intervention.spa
dc.description.abstractLa presente investigación busca determinar el efecto del e-learning en la habilidad de producción oral en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, en términos de fluidez, pronunciación-acento, vocabulario, gramática y precisión lingüística, de los estudiantes de pregrado del Instituto Multidiomas adscrito a la Universidad de la Costa de la ciudad de Barranquilla. La investigación es de tipo cuantitativo, con un alcance correlacional y un diseño cuasi experimental pre test-post test, enfocada en el paradigma positivista y contempla una muestra compuesta por un total de 21 estudiantes en nivel inicial de un curso de inglés ofertado por el Instituto Multidiomas, los cuales fueron intervenidos en tres fases sistemáticas durante un periodo de seis meses continuos de aprendizaje virtual en la lengua extranjera. El análisis se realiza mediante una prueba T de Student. Los principales resultados concluyen que el desempeño en las dimensiones correspondientes a pronunciación, acento y precisión lingüística fueron estadísticamente y significativamente menores antes de la intervención.spa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.subjectE-learningspa
dc.subjectCommunicative competencespa
dc.subjectOral productionspa
dc.subjectCompetencia comunicativaspa
dc.subjectProducción oralspa
dc.titleEl efecto del e-learning en la competencia comunicativa: producción oral en inglésspa
dc.typeTrabajo de grado - Maestríaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.publisher.programMaestría en Educaciónspa
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