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dc.creatorOchoa Carmona, Sandra
dc.creatorQuiroz Jassin, Tammys
dc.date.accessioned2020-06-17T23:01:00Z
dc.date.available2020-06-17T23:01:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6377
dc.descriptionMaestría en Educaciónes_ES
dc.description.abstractThis research seeks to determine the effect of e-learning on oral English production (speaking), in terms of fluency, pronunciation and accent, vocabulary, accuracy grammar and details, of the undergraduate students of the Multidiomas Institute, a language learning center attached to the Universidad de la Costa. The approach of this research contemplates a quantitative design and a correlational scope with a quasi-experimental pre-test/post-test design, focused on the positivist paradigm. The sample selected was made up of a total of 21 beginner level students from the Multidiomas Institute, who developed their virtual language learning through 3 stages intervention during six progressive months. The analysis process is performed using a T- student statistic test. The main results conclude that the performance in the dimensions corresponding to pronunciation accent and accuracy were statistically and significantly lower before the intervention.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación busca determinar el efecto del e-learning en la habilidad de producción oral en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, en términos de fluidez, pronunciación-acento, vocabulario, gramática y precisión lingüística, de los estudiantes de pregrado del Instituto Multidiomas adscrito a la Universidad de la Costa de la ciudad de Barranquilla. La investigación es de tipo cuantitativo, con un alcance correlacional y un diseño cuasi experimental pre test-post test, enfocada en el paradigma positivista y contempla una muestra compuesta por un total de 21 estudiantes en nivel inicial de un curso de inglés ofertado por el Instituto Multidiomas, los cuales fueron intervenidos en tres fases sistemáticas durante un periodo de seis meses continuos de aprendizaje virtual en la lengua extranjera. El análisis se realiza mediante una prueba T de Student. Los principales resultados concluyen que el desempeño en las dimensiones correspondientes a pronunciación, acento y precisión lingüística fueron estadísticamente y significativamente menores antes de la intervención.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de la Costaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectE-learninges_ES
dc.subjectCommunicative competencees_ES
dc.subjectOral productiones_ES
dc.subjectCompetencia comunicativaes_ES
dc.subjectProducción orales_ES
dc.titleEl efecto del e-learning en la competencia comunicativa: producción oral en ingléses_ES
dc.typeMasterThesises_ES
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dc.contributor.tutorMiranda Acosta, Rober
dc.contributor.tutorOrtiz Zaccaro, Zulma
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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