Buscar
Mostrando ítems 1-7 de 7
El método Montessori como estrategia pedagógica en la enseñanza de la lecto-escritura en aulas inclusivas
(Corporación Universidad de la Costa, 2020)
The research work arose from the need to work with children who have some special educational need and are part of inclusive classrooms, which gave rise to go hand in hand with the Montessori method as a primary basis for ...
Estrategias didácticas para el fortalecimiento de las competencias de ciencias naturales en 5°
(2018-01-22)
The research Project arose from the teaching methodologies used by teachers for the development of Natural Sciences competences in 5th grade students from the Institución Educativa Nuestra Señora Del Rosario
Likewise, ...
Estrategias para la evaluación estudiantil por competencias en programa de contaduria pública en universidades de Barranquilla
(2017-07-19)
This research aims to expose strategies that address student assessment generic and specific skills in public accounting programs at universities in Barranquilla, considering the contributions of entities or national and ...
Estrategias para la mejora continua de la enseñanza de la educación física en instituciones de básica primaria del departamento del Atlántico
(2017-03-02)
La problemática que aborda la investigación consiste en la inadecuada enseñanza de la educación física en el nivel de básica primaria en instituciones del departamento del Atlántico - Colombia, en virtud de no contar con ...
Juego cooperativo y resolución de problemas en 2° grado de básica primaria
(Universidad de la Costa, 2019)
This research was made with the purpose of describing the relationship that exists
between the implementation of the cooperative game as a teaching strategy and the
strengthening of the problem solving in mathematics ...
Enseñanza del inglés en octavo y noveno grado: desde el estudio interpretativo de las prácticas docentes
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The purpose of the work was to analyze the teaching strategies of English teachers at
I.E.D Mundo Bolivariano, taking as a starting point classroom observations, the syllabus and the lesson plans. The theoretical foundations ...
La influencia del enfoque metodológico EPC en el desarrollo de las competencias de producción textual y comprensión lectora de las estudiantes del grado 3°
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The objective of this research is to describe the influence of the EpC methodological approach (teaching for comprehension) in the development of the competences of text production and reading comprehension of the 3rd grade ...