Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 12
Estrategias pedagógicas mediadas por redes sociales para el fortalecimiento de la comprensión lectora en los estudiantes de educación básica secundaria
(Universidad de la Costa, 2020)
The purpose of the research was to determine the incidence of pedagogical strategies
mediated by social networks and their contribution to reading comprehension. It was
structured under a descriptive approach, with a ...
Didáctica de la física mediadas por las tic orientada al desarrollo del pensamiento creativo
(Universidad de la Costa, 2019-03-28)
To get students to learn the concepts and appropriate them, for the development of their
cognitive structures, the desire of every teacher, the case of physics, the obligation,
however, the evidence and the knowledge ...
El M-Learning para el fortalecimiento de la lecto-escritura en los estudiantes de 3°
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
When we talk about education, it is essential to take into account the subjects towards whom it is directed, that is, the students. Currently, the generation of “digital natives” or “millennials” has undergone changes in ...
Reda, una estrategia para el desarrollo del pensamiento numérico variacional de los estudiantes de 3º de La Ied Concentración Cevillar
(Universidad de la Costa, 2018-12-13)
The present research work called REDA, a strategy for the development of numerical variational thinking refers to open digital educational resources as elements that favor the development of numerical variational thinking ...
Integración de los padres a procesos de mediación didáctica para el aprendizaje de la lectoescritura en estudiantes de primaria
(Universidad de la Costa, 2018-12-12)
One of the problems that over the years has been affecting the student population of Old
Providence and Santa Catalina, has been the process of literacy, generating a poor level in the
academic performance of the ...
La influencia del enfoque metodológico EPC en el desarrollo de las competencias de producción textual y comprensión lectora de las estudiantes del grado 3°
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The objective of this research is to describe the influence of the EpC methodological approach (teaching for comprehension) in the development of the competences of text production and reading comprehension of the 3rd grade ...
Herramientas de autor para la enseñanza y aprendizaje de la física mecánica según estilos de aprendizajes en estudiantes de la media
(Universidad de la Costa, 2019)
The objective of this research is to analyze the influence of author’s tools in the teaching learning process of Mechanical Physics according to learning styles in Middle School students this research has been carried out ...
Gamificación como estrategia didáctica para el fortalecimiento en los procesos de enseñanza-aprendizaje del inglés
(Corporación Universidad de la Costa, 2022)
El presente trabajo de investigación tuvo como propósito desarrollar estrategias didácticas de gamificación para el fortalecimiento en los procesos de enseñanza aprendizaje del inglés en estudiantes del grado primero A del ...
Comprensión lectora a través de ejes generadores de las ciencias sociales
(Universidad de la Costa, 2019)
This research was carried out on the curriculum line of Universidad de la Costa . It includes the
participation of 20 students ages of 10 to 13.It was carried out in four phases : planning,
diagnosis, implementation ...
Comprensión lectora a través de ejes generadores de las ciencias sociales
(Universidad de la Costa, 2019)
This research was carried out on the curriculum line of Universidad de la Costa . It includes the
participation of 20 students ages of 10 to 13.It was carried out in four phases : planning,
diagnosis, implementation ...