Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 19
Efecto del diálogo socrático en las competencias comunicativas lectoras de los estudiantes de noveno grado de la Institución Arcesio Cáliz
(2017-01-19)
In this research, the use of the Socratic Dialogue is determined as a strategy to improve the
development of reading skills in students of the ninth grade of the Arcesio Cáliz Amador
Departmental Educational Institution ...
Estrategias pedagógicas cualificadoras de procesos lectores en los estudiantes de quinto "C" grado de la institución educativa técnica Juan XXIII de Malambo
(2008-09-10)
This investigation Work have an introductory part and four chapters. Describes on the next text INTRODUCTION. Here are desribed student’s difficults of five degree of primary basic of the “Institución Educativa Técnica ...
El cómic como estrategia didáctica para la enseñanza de la lectura
(Corporación Universidad de la Costa, 2020)
Since the first appearance of formal school, learning to read and write has been the basic tool for achieving effective communication (Franco, 2010), based on this need, teachers have been looking for strategies that ...
La lectura como estrategia pedagógica para la optimización del rendimiento académico del grado 6º de la Institución Educativa Técnica Juan XXIII de Malambo
(Corporación Universidad de la Costa, 2008-09-10)
El presente trabajo de investigación está conformado por una parte introductoria y 5 capítulos desarrollados de la siguiente manera:
En la introducción se describen las dificultades que presentan los estudiantes de grado ...
Estrategia didáctica para fortalecer las competencias ciudadanas a través de la lectura crítica en escenarios virtuales
(Universidad de la Costa, 2014-12-19)
Transcendental educational changes have made students expectant towards technological innovations used by the universities. This research aims to strengthen citizenship competencies through critical reading in virtual ...
Ayudas visuales como estrategia metodológica para mejorar la producción de textos escritos en los estudiantes de 4º de educación básica primaria en la Institución Educativa Distrital Pinar Del Río Fe y Alegría
(Corporación Universidad de la Costa, 2012-02-23)
In this research, visual aids were used as a methodological strategyto improve the production of texts written in the 4th grade students of School District Pinar Del Rio Fe y Alegria, aiming to promote andfacilitate the ...
Estrategias didácticas fundamentadas en pictograma para el desarrollo del proceso lecto-escritor en niños de preescolar
(Universidad de la Costa, 2019)
The teaching of reading and writing is one of the most important challenges for teachers, in the initial stage of the academic education of the child, so it is interesting to have innovative and creative strategies for the ...
La narrativa como mediación didáctica para el fortalecimiento de la lecto-escritura
(Corporación Universidad de la Costa, 2022)
The purpose of this research is to configure a pedagogical proposal that, through the didactic mediation of narrative, strengthens reading and writing in the students of 2nd and 5th elementary school of the I.E.D. Comunitaria ...
La pregunta en el proceso lector como estrategia metacognitiva para fortalecer el pensamiento crítico
(Corporación Universidad de la Costa, 2022)
Pensar críticamente permite asumir posturas validas y receptivas ante la gran cantidad de información que se recibe a diario. Un pensador crítico podrá clarificar y usar la información que es relevante para cada persona y ...
Efectos de la metodologia B-LEARNING en los procesos de Lecto-escritura
(2017-07-24)
The research was carried out in the Educational Institution Concentración Cevillar, because of the difficulties presented in the process reading-writer of 5 student’s grade. This work is intended to determine effects that ...