Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Ayudas visuales como estrategia metodológica para mejorar la producción de textos escritos en los estudiantes de 4º de educación básica primaria en la Institución Educativa Distrital Pinar Del Río Fe y Alegría
(Corporación Universidad de la Costa, 2012-02-23)
In this research, visual aids were used as a methodological strategyto improve the production of texts written in the 4th grade students of School District Pinar Del Rio Fe y Alegria, aiming to promote andfacilitate the ...
Estrategias didácticas fundamentadas en pictograma para el desarrollo del proceso lecto-escritor en niños de preescolar
(Universidad de la Costa, 2019)
The teaching of reading and writing is one of the most important challenges for teachers, in the initial stage of the academic education of the child, so it is interesting to have innovative and creative strategies for the ...
Efectos de la metodologia B-LEARNING en los procesos de Lecto-escritura
(2017-07-24)
The research was carried out in the Educational Institution Concentración Cevillar, because of the difficulties presented in the process reading-writer of 5 student’s grade. This work is intended to determine effects that ...
Didáctica para el desarrollo del proceso lecto-escritor en estudiantes de primer grado de una institución educativa
(Universidad de la Costa, 2019)
It is important to highlight that the development of reading and writting skills, leads to the
implementation of didactical strategies that differ from those usually applied in the traditional
classrooms, hereby ...
El cuento infantil como estrategia pedagógica en la enseñanza y comprensión de la lectura y escritura
(Universidad de la Costa, 2018-12-13)
One of the major reforms in education that have been undertaken in accordance with the changes
in society and the system of life, is that the teacher adopts the role of facilitator of learning and
leaves aside the ...
Mediación pedagógica para el fortalecimiento de las competencias comunicativas
(Corporación Universidad de la Costa, 2023)
La investigación tiene como objetivo diseñar una propuesta fundamentada en la mediación de los procesos pedagógicos para el fortalecimiento de las competencias comunicativas, que, a través de experiencias, estrategias y ...