Browsing by Author "Núñez Ríos, Greys"
Now showing items 1-11 of 11
-
Ambientes innovadores de aprendizaje como mediación para el fortalecimiento de las competencias lectoescritoras
Villa Ruíz, Nohemí del Carmen; Renneberg Martínez, William Efraín (Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaMaestría en Educación, 2022)The objective of this work is to configure a proposal for innovative learning environments as a mediation for the strengthening of reading and writing skills in second grade students of the Institución Educativa Comunitaria ... -
Correspondencia entre la estrategia comunidad de indagación y la formación ciudadana en el contexto del modelo educativo relacional
Santamaría Muñoz, Carlos Alberto (Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaMaestría en Educación, 2022)Education is carried out from a sociopolitical framework with a purpose of the same scope, that is, every educational act is a social and political act. Citizen education is one of the main reasons for being of any educational ... -
El deporte formativo: una estrategia pedagógica para fortalecer los problemas de atención sostenida
Caro Mitchell, Luisa Carolina; Cantillo Figueroa, Yarima (Universidad de la CostaLicenciatura en Educación Básica Primaria, 2020)The present investigation titled the formative sport: a pedagogical strategy. To strengthen the problems of sustained attention, the importance of training sport in the teaching and learning processes of students throughout ... -
Estrategias de fortalecimiento del área de gestión de la comunidad para la inclusión de estudiantes con discapacidad psicosocial
Barrios Quiroz, Laura Andrea; Bermejo Gutiérrez, Vanessa Judith (HumanidadesBarranquilla, ColomabiaMaestría en Educación, 2021)La educación implica una concepción integral del ser humano en todas sus esferas y capacidades. Bajo este marco, debe ser esencialmente inclusiva en todos los aspectos, lo que conlleva a la asunción de responsabilidades ... -
Estudiantes conciliadores: una estrategia didáctica de mediación para una cultura de paz
Guette Espinosa, Daniela; Hernández Molina, Karolay; Ruiz Urina, Keivi (Universidad de la CostaLicenciatura en Educación Básica Primaria, 2019)This work of degree, is based on a study to strengthen in students the culture of peace through conciliation as a teaching strategy, which performed on colegio Don Bosco Salesiano headquarters 2, Barranquilla, part of ... -
Estudio exploratorio del desarrollo de las competencias científicas entre los estudiantes de aceleración del aprendizaje y aulas regulares
Bernal Salamanca, Diana; Calderón Rangel, Nuris (Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2019)This research is an exploratory study that aims to analyze the attributes of the scientific competence, explanation of phenomena, of the students of the learning acceleration program compared to the development of the ... -
La evaluación formativa: una ruta para aprendizaje de la resolución de problemas.
Camacho Inela, Oly; De La Asunción, Aracely (Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2020)The present work is an investigation of exploratory scope, from a qualitative approach the objective set forth in this is to elaborate a route from the formative evaluation to the learning of the problem-solving competence ... -
Impacto de la pedagogía lúdica para el fortalecimiento de la comprensión textual
Torres Vargas, Mirella (Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2019-02-14)In the present investigation, the result of the ludic pedagogy impact is analyzed for the strengthening of the text comprehension. In this, theoretical on the ludic as Cruz (2013), Chavira, C. T. (2015) and textual ... -
Resignificación de la gestión curricular a partir de los fundamentos de la interdisciplinariedad y la transversalidad para la integración de la educación ambiental en el nivel de básica secundaria
NIETO CASTILLO, JOSE CARLOS; Sarmiento Morales, María Isabel (Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaMaestría en Educación, 2022)El presente trabajo investigación “Resignificación de la gestión curricular a partir de los fundamentos de la interdisciplinariedad y la transversalidad para la integración de la educación ambiental en el nivel de básica ... -
Ruta de atención integral desde la dimensión preventiva en la convivencia escolar
Mancilla Tuiran, Iviana Andrea (Universidad de la CostaLicenciatura en Educación Básica Primaria, 2018-03-13)The way in which people relate to each other, how they maintain these relationships and the solutions they give to situations in which they are immersed in order to promote a healthy coexistence, is a matter of concern; ... -
El teatro como estrategia para el fortalecimiento de la dimensión emocional en la población inclusiva de la I.E.D Nuestra Señora de las Nieves
Vargas Castro, Andrea Melissa; Fontalvo Rada, Ana Paulina (Corporación Universidad de la CostaLicenciatura en Educación Básica Primaria, 2020)Emotional education, and emotions in general, are not fully addressed at school within regular classroom activities. The complexity of these and especially in children with Special Educational Needs (SEN) is not only solved ...