Browsing by Subject "Niveles de lectura"
Now showing items 1-9 of 9
-
Efecto de la estrategia metacognitiva TWA (think before reading, think while reading, think after reading) en el fortalecimiento de la lectura crítica
(Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2019)The purpose of this research was to analyze the effect of the TWA metacognitive strategy (think before reading, twa (think while reading, think after reading) on the development of reading competences. Critical in the 9th ... -
Efecto de la fluidez lectora en el nivel de lectura crítica de los estudiantes de 4º grado de básica primaria
(Corporación Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2020)The purpose of this research project was to determine the effect of Reading Fluency on the Critical Reading of 4th grade students at the Doctora Santa Teresita School of the Child Jesus in Sabanalarga Town in Department ... -
Influencia del diálogo socrático en los niveles de lectura de textos continuos en estudiantes de noveno “IED SIMÓN BOLÍVAR, ARIGUANÍ MAGDALENA”.
(Maestría en Educación, 2017-12-13)El presente trabajo analiza la influencia del diálogo socrático en los niveles de lectura de textos continuos en estudiantes de noveno. A partir de un estudio de investigación cuantitativo que se direccionó bajo el paradigma ... -
El libro electrónico como recurso didáctico para fortalecer la comprensión lectora en básica primaria
(Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2019)The purpose of this research work was to determine the incidence of the electronic book in strengthening reading comprehension levels. The research was carried out under a quantitative approach of descriptive - explanatory ... -
Mediación didáctica de la gamificación como fundamento para la comprensión lectora
(Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaMaestría en Educación – Modalidad Virtual, 2022)Difficulties in reading comprehension and the mediation of new technologies in learning processes are central issues for the educational system. This research is contextualized in two public institutions in the department ... -
Mediación didáctica de la gamificación para el fortalecimiento de la comprensión lectora
(Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaMaestría en Educación, 2022)The research is carried out at Jorge Robledo Ortiz District Educational Institution, in Barranquilla, where students have difficulties in reading comprehension, To approach, this issue, a proposal based on the didactic ... -
La narración como mediación didáctica en la comprensión lectora de estudiantes de tercer grado de básica primaria
(Corporación Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2021)The research objective was to determine the effect of narration as a didactic mediation in reading comprehension in third grade students of elementary school, basing in a positivist paradigm. The type of research was ... -
Practicas lectoras en la sección primaria del colegio técnico metropolitano de Barranquilla
(Maestría en Educación, 2016-01-28)This research was carried out in order to meet and provide strategies as alternatives to the difficulties that are being presented with the results of internal and external tests applied to students at the Metropolitan ... -
Propuesta pedagógica para formar lectores competentes desde las ciencias naturales
(Corporación Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2021)This research project aims to design a pedagogical proposal to train competent readers from the natural sciences in the Commercial and Industrial Technical Educational Institution of Palmar de Varela. It is exploratory in ...