Browsing by Subject "Teacher training"
Now showing items 1-7 of 7
-
Competencias digitales en docentes de educación básica primaria en tiempos de pandemia y post pandemia
(Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla, ColombiaMaestría en Educación, 2022)The objective of this research work is to design pedagogical strategies that contribute from the process of training teachers in digital skills to improve their work performance against the paradigm of the implementation ... -
Formación docente a nivel de postgrado en Latinoamérica
(Corporación Universidad de la Costa, 2019-12-09)It emphasizes the importance of research as an essential component of these academic programs and the challenges that must be posed by actors such as government, institutions, and teachers in order to contribute to ... -
Formación docente en el desempeño académico estudiantil en pruebas de estado
(Universidad de la CostaMaestría en Educación - Modalidad Virtual, 2018-12-12)This investigation arises when observing the low results in national academic tests at the school Instituto Educativo Tecnico Industrial in the last years, which has glimpsed that the teachers profile can be one of the ... -
Formación docente en inclusión de niños con necesidades educativas especiales
(Universidad de la CostaMaestría en Educación - Modalidad Virtual, 2019)The objective of this study was to analyze the process of teacher training, including children with special educational needs in the regular classroom at the José Castillo Bolívar Industrial Technical Educational Institution ... -
Una mirada a la creatividad del docente desde una práctica pedagógica reflexiva
(Corporación Universidad de la Costa, 2019-12-14)The article aims to analyze the creativity of the teacher in the context of emerging theoretical approaches such as reflective pedagogical practice. Methodologically, two moments of research are approached: firstly, we ... -
Red colaborativa docente para el fortalecimiento de las competencias lecto-escritoras en escuelas rurales
(Corporación Universidad de la CostaHumanidadesBarranquilla. ColombiaMaestría en Educación – Modalidad Virtual, 2022)La implementación inadecuada del modelo pedagógico Escuela Nueva durante el fortalecimiento de las competencias lecto-escritoras para grado primero en la I.E. Llanadas y la I.E. Beltrán, fue el eje problemático que abordo ... -
Relación entre la apropiación de mediaciones TIC y los estilos de aprendizaje en la formación inicial de maestros
(Universidad de la CostaMaestría en Educación, 2020-07)This research analyzes the relationship between ICT appropriation and the learning styles in students of a teacher training program. It was framed within an investigation with a quantitative correlational approach. Initially, ...