Show simple item record

dc.creatorHeras L, Julio Cesar
dc.date.accessioned2018-11-02T22:35:13Z
dc.date.available2018-11-02T22:35:13Z
dc.date.issued2018-02-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/107
dc.descriptionMaestría en Educacióneng
dc.description.abstractThis work focuses on the implementation of collaborative work to improve the reading process of eighth grade students in the secondary school of the Institución San Antonio del Cerro de San Antonio (Magdalena). The purpose of this proposal is to identify the effect of collaborative work on reading comprehension in order to develop such skills in students. This research has an empirical-analytical paradigm, of quasi-experimental design of quantitative approach and for the implementation, a sample of 44 students is taken. According to the evaluation, students significantly improved access to collaborative work processes and strategies, demonstrating an improvement in reading comprehension, evidencing the effectiveness of the strategy.eng
dc.description.abstractEste trabajo se centra en la implementación del trabajo colaborativo para mejorar el proceso lector de los estudiantes de octavo grado de básica secundaria de la Institución Departamental San Antonio del Cerro de San Antonio (Magdalena). Lo esencial de esta propuesta es identificar el efecto del trabajo colaborativo en la comprensión lectora con el fin de desarrollar dichas habilidades en los estudiantes. Esta investigación tiene un paradigma empírico-analítico, de diseño cuasi-experimental de enfoque cuantitativo, para la implementación se toma una muestra de 44 estudiantes. De acuerdo con la evaluación los estudiantes mejoraron significativamente el acceso a los procesos y estrategias de trabajo colaborativo, demostrando un mejoramiento en la comprensión lectora, evidenciando la efectividad de la estrategia.spa
dc.language.isospaeng
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualeng
dc.subjectComprensión lectoraeng
dc.subjectTrabajo colaborativoeng
dc.titleEfectos del trabajo colaborativo en la comprensión lectora de los estudiantes de octavo grado de la IED San Antonio, Magdalena.eng
dc.typeThesiseng
dc.contributor.tutorConde Hernández, Marcial Enrique
dc.contributor.authorcoDel Villar De La Hoz, Milagro


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record