Show simple item record

dc.creatorArteaga Segrera, Carolen Milena
dc.date.accessioned2018-11-17T16:13:55Z
dc.date.available2018-11-17T16:13:55Z
dc.date.issued2015-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/1238
dc.descriptionFinanzas y Relaciones Internacionaleseng
dc.description.abstractThe general purpose of this project is to determine financial viability for the creation of the Foundation Proartico in favor of the craftsmen of Usiacurí's Municipality in Colombia. By compilation of the initial information, the problem statement is built by analyzing the differents reference frames: of precedents, theoretical, conceptual, historical and legal; in addition, there are defined the technologies of study and analysis of the information. On the other hand, the market research is oriented by the political, economic, cultural, environmental and technological factors; it’s made Fundación Proartico’s SWOT matrix and after that, it’s defined the objectives, market strategies and tactics that will be applied in order to reach the goals of the project and increase the demand of the products made by the Usiacuri’s handicraftsmen. Finally, after elaborating the financial analyses corresponding to the projections of sales, costs and expenses of the operation, it’s determined that the execution of the Foundation Proartico is viable; it is confirmed that the crafts are an attractive product for the consumer market, which is not necessary the modification or improvement of the product to generate expectations on the final client; only it is necessary to improve the strategy of marketing handled nowadays to regional and national leveleng
dc.description.abstractEl objetivo general del presente proyecto es la determinación de la viabilidad financiera para la creación de la Fundación Proartico en pro de los artesanos del Municipio de Usiacurí. Mediante la recolección de la información inicial, se construye el planteamiento del problema analizando los diferentes marcos referenciales: de antecedentes, teórico, conceptual, histórico y legal; además se definen las técnicas de estudio y análisis de la información. Por otra parte, se construye el estudio de mercado donde se analiza el entorno orientado a los factores políticos, económicos, culturales, ambientales y tecnológicos; se realiza la matriz DOFA de la Fundación Proartico y se plantean los objetivos, estrategias y tácticas de mercado a utilizar para dar a conocer los productos elaborados por los artesanos del municipio de Usiacurí y promover la comercialización de los mismos Finalmente, tras elaborar los análisis financieros correspondientes a las proyecciones de ventas, costos y gastos de la operación se determina que la ejecución de la Fundación Proartico es viable; se confirma que las artesanías son un producto atractivo para el mercado de consumo, que no es necesaria la modificación o mejora del producto para generar expectativas sobre el cliente final; sólo se debe mejorar la estrategia de mercadeo manejada actualmente a nivel regional y nacionalspa
dc.language.isospaeng
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualeng
dc.subjectArtesaníaseng
dc.subjectFundacióneng
dc.subjectUsiacuríeng
dc.subjectHandcraftseng
dc.subjectFoundationeng
dc.subjectCommercial Developmenteng
dc.titleViabilidad financiera para la creación de la Fundación Proartico para los artesanos del Municipio de Usiacuríeng
dc.typeThesiseng
dc.contributor.tutorSánchez Dams, Rubén Darío
dc.contributor.coasesorMeléndez Pertuz, Farid
dc.contributor.authorcoOrozco Bacca, Mary Carmen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record