• español
    • English
    • português (Brasil)
  • English 
    • español
    • English
    • português (Brasil)
  • Login

Repositorio CUC

  • Inicio
  • Colecciones
  • Navegar
    • Autores
    • Títulos
    • Fechas
    • Materias
    • Tipo de Material
  • Biblioteca
  • Información de interés
  • Comunities Comunities
  • Authors Authors
  • Titles Titles
  • Dates Dates
  • Subjects Subjects
  • Resource Type Resource Type
Search 
  •   DSpace Home
  • Tesis Doctorales y Trabajos de Grado
  • Posgrado
  • Search
  •   DSpace Home
  • Tesis Doctorales y Trabajos de Grado
  • Posgrado
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsPrint ISSNResource TypeElectronic ISSNProgramThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsPrint ISSNResource TypeElectronic ISSNProgram

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAlvear Anaya, Irene Sofía (2)Eckardt Herrera, Silia Karin (2)García Hernández, Gabriel Gustavo (2)Alonso Armenta, Maryoris Paola (1)Altamar Peña, Fernando (1)Archila De La Hoz, Claudia Patricia (1)Arrieta Yépez, Omar Agustín (1)Arvilla Herrera, Ruby Marcela (1)Benitez Pelufo, Soledad (1)Bolaño Granados, Ana Isabel (1)... View MoreSubject
Comprensión lectora (45)
Reading comprehension (32)Aprendizaje (8)TIC (7)Estrategias pedagógicas (6)ICT (6)Aprendizaje significativo (5)Learning (5)Enseñanza (4)Lectura (4)... View MoreDate Issued2020 - 2021 (11)2010 - 2019 (32)2008 - 2009 (2)Has File(s)Yes (45)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 45

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Comprensión lectora a través de ejes generadores de las ciencias sociales 

Alvear Anaya, Irene Sofía; Eckardt Herrera, Silia Karin (Universidad de la Costa, 2019)
This research was carried out on the curriculum line of Universidad de la Costa . It includes the participation of 20 students ages of 10 to 13.It was carried out in four phases : planning, diagnosis, implementation ...
Thumbnail

El libro electrónico como recurso didáctico para fortalecer la comprensión lectora en básica primaria 

Fernández Medina, Hedme Manuel; Perea Ospino, María Claudia (Universidad de la Costa, 2019)
The purpose of this research work was to determine the incidence of the electronic book in strengthening reading comprehension levels. The research was carried out under a quantitative approach of descriptive - explanatory ...
Thumbnail

Efectos del trabajo colaborativo en la comprensión lectora de los estudiantes de octavo grado de la IED San Antonio, Magdalena. 

Heras L, Julio Cesar (2018-02-06)
This work focuses on the implementation of collaborative work to improve the reading process of eighth grade students in the secondary school of the Institución San Antonio del Cerro de San Antonio (Magdalena). The ...
Thumbnail

Fortalecimiento de la comprensión lectora a través del uso de estrategias didácticas mediadas por las TIC 

Pasella Bolaño, Marjorie Luz; Polo Guette, Beatriz Elena (Universidad de la Costa, 2016)
Reading comprehension is essential in the teaching-learning process hence the importance of studies that lead to strengthen it; the results obtained in national and international tests are unfavorable. Because of this, ...
Thumbnail

Comprensión lectora: una herramienta para la resolución de problemas matemáticos en básica primaria 

Marriaga Gutiérrez, Mileidis del Carmen; Páez Gómez, Pierre Paolo (Universidad de la Costa, 2019-02-19)
In current education it is necessary to implement innovative pedagogical practices with methodologies that motivate a better teaching-learning process, leading to meaningful changes within the curricula of educational ...
Thumbnail

Aprendizaje cooperativo como estrategia para mejorar los niveles de comprensión lectora en estudiantes de quinto grado de básica primaria 

Guzmán Meza, Marcos Alberto; Sequeda Pérez, Jorge Luis (Universidad de la Costa, 2019)
The present work establishes the effect of Cooperative Learning for better in the levels of Reading Comprehension in students of fifth grade of primary basic of the Educational Institution Community Center of Basic and ...
Thumbnail

Estudio de caso: influencia del juego interactivo digital en el fortalecimiento de la comprensión lectora en estudiante con TDAH 

Gutiérrez Pacheco, Verónica Inés; Valero Parejo, Karol Liney (Universidad de la Costa, 2019)
The objective of this research was to explain the influence of digital interactive games in the strengthening of reading comprehension with Attention Deficit Hyperactivity student of Second Degree in Primary of the ...
Thumbnail

Propuesta didáctica para el fortalecimiento en la enseñanza y el aprendizaje de la comprensión lectora en estudiantes de quinto grado 

Llanos Torrenegra, Arelis María; Montenegro, José Javier (Universidad de la Costa, 2019)
The study presented was intended to design a didactic proposal to strengthen reading comprehension processes from teaching and learning in fifth grade students of IE San José de Luruaco, taking into account the relevance ...
Thumbnail

El proceso de comprensión lectora y el uso de la pregunta exploratoria en secundaria 

García G, Germán De Jesús (2018-01-19)
This research seeks to analyze the process of teaching reading comprehension among secondary school teachers in the Liceo Ariguaní educational institution so that transformations are generated from reflections on the ...
Thumbnail

Efecto de la dramatización para la inferencia de textos en los estudiantes de tercer grado de la institución educativa dolores maría ucrós sede eufemia benedetti en soledad - atlántico 

Mercado Serrano, Viviana Beatriz; Rivaldo Valega, Yully Isabel (Universidad de la Costa, 2019)
In order to improve the deficiencies in the inferential reading level, found in the third grade students of the Dolores Maria Ucrós Educational Institution in Soledad - Atlántico, it is stated “The effect of dramatization ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5

Envíos recientes

    No hay artículos recientes

HORARIOS DE ATENCIÓN AL USUARIO

LUNES A VIERNES 7:00 a.m a 7:00 p.m

SABADOS: 8:00 a.m a 6:00 p.m

DOMINGOS Y FESTIVOS NO HAY ATENCIÓN


Ubicados en el Bloque 2, Piso 1 y 2

Logo CUC

Contacto

Correo: biblioteca@cuc.edu.co

Telefono: 3362248

Barranquilla, Colombia

Calle 58 # 55-66 Barrio Modelo


Accesos


  • Bases de datos
  • Investigación
  • PQR
  • Catálogo bibliográfico
  • Publish or perish
  • Booklick
  • Libby
Todos los derechos reservados.

Sistema DSPACE - Metabiblioteca | logo