Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Estrategias pedagógicas que permitirán la apropiación del reglamento estudiantil en estudiantes del programa de Arquitectura de la Corporación Universidad de la Costa, CUC.
(Corporación Universidad de la Costa, 2011)
This study shows the results of an investigation that determines the degree of ownership of the students of the Faculty of Architecture student on the rules of the
Corporación Universidad de la Costa; CUC, from the creation ...
Factores asociados a la comprensión lectora en los estudiantes de noveno grado de la I.E.D “Jesús Maestro Fe y Alegría” de Barranquilla.
(2015-07-18)
This research aims to establish the factors associated with reading comprehension in the ninth graders District Educational Institution "Jesus Maestro Fe y Alegría" of Barranquilla. Vygotsky, Bruner, Habermas, among others: ...
Aula invertida como estrategia para promover aprendizajes significativos en matemáticas en estudiantes de básica secundaria
(Corporación Universidad de la Costa, 2021)
The general objective of this research was to “Design pedagogical strategies based on the flipped classroom model in order to promote meaningful learning in mathematics in eighth grade students of the I.E.D. David Sánchez ...
Estrategias pedagógicas posibilitadoras del desarrollo de la autoestima y la autorregulación en los estudiantes de la Institución Educativa Distrital Javier Sánchez
(Corporación Universidad de la Costa, 2008-09-10)
With this work of investigation looked for that the student possess a thought reflexivo, criticize and that can apply of autonomous way pedagogical strategies to learn. Strengthening the autoestima and the autorregulación ...
Estrategias pedagógicas para mejorar la compresión lectora en los estudiantes de noveno grado en la I.E.D “Jesús Maestro fe y alegría” de Barranquilla.
(Corporación Universidad de la Costa, 2011)
In a study conducted at the District Educational Institution Jesus Maestro Fe y
Alegría on students' difficulties facing the poor reading comprehension in the
different areas of knowledge, which was observed in how to ...