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Mostrando ítems 1-7 de 7
La educación en Colombia y el “meta-relato” de la sociedad del conocimiento
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-10-12)
This paper proposes a reflection about the discourse of ICT as part of metanarrative of science and technology, offering the promise of strengthening the Colombian education in building a knowledge society. However, the ...
Sobre vendedores ambulantes de comida popular en Santa Marta: la Chicha de Arroz que es de harina y los Chorizos de Cachete
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-09-12)
Tomando chicha. En aquel momento eran alrededor de las doce del día y sucedió algo que me impactó directamente. Ese día no me encontraba en la mejor situación económica, era la hora del almuerzo y como ocasionalmente siempre ...
El Caribe colombiano en realidad o realidades: algunos elementos para su discusión
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-12-28)
This article proposes elements for understanding the Colombian Caribbean region, considering different categories, as the continuous inattention; the distorted Orality and the schematized folklorization of the everyday. ...
Santa Marta: Dos tintos, dos mundos, dos realidades o dos cafeterías
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-11-07)
Esta crónica pretende a partir del tinto, realizar una comparación descriptiva entre una manifestación gastronómica hegemónica y una que consideramos puede ser llamada “de resistencia”. Pero ¿por qué el tinto? La respuesta ...
Las relaciones de pareja en los videojuegos de rol multijugador masivos en línea (MMORPG)
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-11)
This paper is about the relationships dynamics in the virtuality of the gamers into the massively multiplayer online role-playing game “Perfect World” in the not ocifial latinamerican server “Comunidad Zero”. The main ...
Difusión de realidades: comunidades virtuales presentes en los videojuegos de rol en línea. (Caso Aguabrial-Dofus - Periodo 2012-2013)
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-03-01)
The paper is the result of a qualitative study about the MMORPG Dofus, specifically in the Aguabrial server. It was carried out an investigation about the dynamics and relationships generated between the players in and ...
Aproximaciones a los videojuegos y su incidencia en las subjetividades de los jugadores latinoamericanos
(Corporación Universidad de la Costa, 2016-04)
This article analyzes the results of a study on how videogames affect the construction of subjectivities of Latin American players from the point of view of cultural consumption and considering the discourses of the industry ...