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Endomárketing: estrategia de innovación en las organizaciones el siglo XXI
(Espacios, 2017-09-02)
Productividad, rentabilidad y buen clima
organizacional son los retos que las empresas, sin
importar su tamaño, asumen en este siglo. La
competitividad permanente ha generado un ambiente
empresarial reñido donde el ...
El teletrabajo como estrategia laboral competitiva en las PYME Colombianas
(Espacios, 2017-02-15)
El mercado global se soporta en tecnologías
presentando oportunidades a las pequeñas y medianas
empresas (PYME) donde el teletrabajo ha venido
insertándose. A fin de determinar la percepción sobre
esta modalidad, quiénes ...
Management model for the logistics and competitiveness of SMEs in the city of Barranquilla
(Universidad de la Costa, 2019)
In Colombia, small and medium-sized enterprises (SMEs) are the most powerful engines of economic development, since they generate a high volume of jobs in the national territory, while diversifying productive, commercial, ...
Competitiveness indicator in colombia through of multivariable statistics
(Universidad de la Costa, 2019)
The objective of this research is to estimate a competitiveness indicator in Colombia through a factorial methodology of principal components. A competitiveness indicator was estimated presenting significant correlations ...
An associativity scheme design for the supply chain of dairy cluster in the state of Atlántico of Colombia
(Universidad de la Costa, 2018-06-15)
The design of an associativity scheme for the supply chain of the Dairy Sector in the Department of the Atlántico, Colombia, is presented, for which a diagnostic tool was designed for two specific nodes of the chain: the ...
A non-parametric analysis of competitiveness efficiency: The relevance of firm size and the configuration of competitive pillars
(BRQ Business Research Quarterly, 2019-02-07)
This study employs a DEA model with a single constant input to analyze the competitiveness performance of a unique sample of 103 knowledge-intensive business service (KIBS) firms from Hungary, Spain, Colombia and Costa ...
Using wordclouds to define an innovative business model for HVAC industry in buildings in the tertiary sector
(Journal of Engineering and Applied Sciences, 2017)
This study identifies the main characteristics of the standard business models of the HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning) sector worldwide, specifically those whose value proposition is related to the supply, ...
Uso y apropiación de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en las pymes y su relación con la competitividad
(Corporación Universidad de la Costa, 2012-10-31)
En el presente artículo se hace un repaso de algunos usos de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) en las pymes, tanto del mundo en general como de América Latina y Colombia, en particular, con el ...
Strategic management as a catalyst for competitiveness in the logistics SMEs of the Atlántico department - Colombia
(Universidad de la Costa, 2019)
The research is aimed at determining the correlation of strategic management as a catalyst for competitiveness in SMEs in the logistics sector in the department of Atlántico - Colombia. The theme was developed from a ...
Gestión de la calidad desde la ISO 9001: análisis teórico de casos
(Corporación Universidad de la Costa, 2017-06-12)
El presente artículo se orienta al análisis sistemático que tienen los procesos de gestión de la calidad desde la ISO-9001, especialmente en el desarrollo organizacional, productividad y competitividad de las empresas. ...