La lectura animada como estrategia para el fortalecimiento de la participación y responsabilidad democrática
Trabajo de grado - Pregrado
2018-12-13
Universidad de la Costa
In the project entitled: "The animated reading as a strategy for strengthening democratic
participation and responsibility aims to analyze the strengthening of participation and democratic responsibility through animated reading. This is because the students show low participation in oth the curricular activities and the curricular extras of the institution being not responsible at the time of making decisions. In such a way that this research work takes as a central problem the conflicts between peers, aggressive reactions, little respect for the opinion of the other and little listening, which occur in the fifth-grade population. Instruments were used such as: direct and indirect observation, the survey among others; collecting the necessary information to proceed to olve the problem. To make this study possible, it was necessary to use the qualitative research approach, and among the results we can mention that it was found low acceptance rates and respect for the participation of others and indeed the use of animated reading as a pedagogical trategy allows to improve participation and democratic accountability in schools, therefore students are facilitated to learn to communicate in a different way; where dialogue, attitude and way of thinking help them identify new ways to solve daily conflicts not only in the classroom but outside of it, learning to live together and accept the opinions of others in a harmonious way En el proyecto titulado: “La lectura animada como estrategia para el fortalecimiento de la
participación y responsabilidad democrática tiene como objetivo analizar el fortalecimiento de la participación y la responsabilidad democrática a través de la lectura animada. Esto debido a que os estudiantes curriculares de la institución siendo poco responsables a la hora de la toma de decisiones. De tal anera que este trabajo de investigación toma como problema central los conflictos entre pares, eacciones agresivas, escaso respeto a la opinión del otro y poca escucha, que se presentan en la población de quinto grado. Se utilizaron instrumentos tales como: la observación directa e ndirecta, la encuesta entre otros; recopilando la información necesaria para proceder a darle solución al problema. Para hacer posible este estudio fue necesario emplear el enfoque de nvestigación cualitativa y entre los resultados arrojados cabe mencionar que se encontró bajos índices de aceptación y respeto a la participación de los demás y efectivamente la utilización de a lectura animada como estrategia pedagógica permite mejorar la participación y responsabilidad emocrática en las escuelas, por lo tanto a los estudiantes se les facilita aprender a comunicarse de una manera diferente; donde el diálogo, la actitud y la forma de pensar les ayuda identificar nuevas formas de solucionar los conflictos diarios no solo en el aula sino fuera de ella, prendiendo a convivir y aceptar las opiniones de los demás de una manera armoniosa
- Pregrado [1280]
Descripción:
1048221877 - 1002496030.pdf
Título: 1048221877 - 1002496030.pdf
Tamaño: 2.474Mb
PDFLEER EN FLIP
Título: 1048221877 - 1002496030.pdf
Tamaño: 2.474Mb
PDFLEER EN FLIP
The following license files are associated with this item: