Show simple item record


dc.creatorRamírez Polo, Luis Eduardo
dc.creatorMedoza Mola, Fred De Jesús
dc.creatorParody, Alexander
dc.creatorGonzález Solano, Fernando
dc.creatorCastro Bolaño, Lauren Julieth
dc.creatorJimenez Barros, Miguel Angel
dc.date.accessioned2019-05-10T16:00:53Z
dc.date.available2019-05-10T16:00:53Z
dc.date.issued2017-03-03
dc.identifier.issn07981015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/3287
dc.description.abstractPublic transit systems are designed to reduce traffic and time on the way people travel. In many stations it is probably to find high agglomeration of passengers, specially awaiting main routes. It is necessary to find the optimal slack in the buses schedule that minimize passengers expected waiting time or number of waiting passengers. This paper shows the analysis in a bus rapid transit station in Barranquilla-Colombia where different scenarios were analyzed, evaluated which would be the best configuration for inter-arrival times of buses and find the optimal slack in non-rush hour in the main station.spa
dc.description.abstractLos sistemas de transporte público están diseñados para reducir el tráfico y el tiempo en la forma en que las personas viajan. En muchas estaciones es probable encontrar una alta aglomeración de pasajeros, especialmente en espera de las rutas principales. Es necesario encontrar la holgura óptima en el horario de los autobuses que minimice el tiempo de espera esperado de los pasajeros o la cantidad de pasajeros que esperan. Este documento muestra el análisis en una estación de tránsito rápido de autobuses en Barranquilla, Colombia, donde se analizaron diferentes escenarios, se evaluó cuál sería la mejor configuración para los tiempos de llegada entre autobuses y se encuentra la holgura óptima en horas no pico en la estación principal.spa
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad De La Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectMassive transportation systemspa
dc.subjectSimulationspa
dc.subjectTransportationspa
dc.subjectSistema de transporte masivospa
dc.subjectSimulaciónspa
dc.subjectTransportespa
dc.titleSimulation model to find the slack time for schedule of the transit operations in off-peak time on the main terminal of massive transport systemspa
dc.title.alternativeModelo de simulación para encontrar el tiempo de inactividad para el cronograma de las operaciones de tránsito fuera del horario pico en la terminal principal del sistema de transporte masivospa
dc.typeArticlespa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International