Show simple item record


dc.creatorHenríquez Fuentes, Gustavo Rafael
dc.creatorCardona, Diego A.
dc.creatorRada Llanos, Jesús A.
dc.creatorRobles, Nilka R.
dc.date.accessioned2019-05-10T16:29:56Z
dc.date.available2019-05-10T16:29:56Z
dc.date.issued2018-05-23
dc.identifier.issn07168756
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/3294
dc.description.abstractThe objective of this article is to design a tool to measure times in the distribution system of a marketer and improve its distribution system. The methodology is of quantitative type uses descriptive statistics to analyze the management of the routes of the company and to know its current situation. Based on the distribution of a company of imported products, the research was carried out for 15 days, allowing the identification of inappropriate practices in the distribution routes. As a result, a graphic model for the distribution of goods called METDE is proposed, Also, a methodology for the planning of optimal distribution routes based on the study of methods and times of the routes between the company and its customers is developed. The most important variables of the logistical context that affected the times and compliance in the delivery schedules of the orders were identified.spa
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es diseñar una herramienta para medir los tiempos en el sistema de distribución de un comercializador y mejorar su sistema de distribución. La metodología es de tipo cuantitativo, utiliza estadísticas descriptivas para analizar la gestión de las rutas de la empresa y conocer su situación actual. Sobre la base de la distribución de una empresa de productos importados, la investigación se llevó a cabo durante 15 días, lo que permitió identificar prácticas inapropiadas en las rutas de distribución. Como resultado, se propone un modelo gráfico para la distribución de bienes llamado METDE. Además, se desarrolla una metodología para la planificación de rutas de distribución óptimas basadas en el estudio de los métodos y tiempos de las rutas entre la empresa y sus clientes. Se identificaron las variables más importantes del contexto logístico que afectaron los tiempos y el cumplimiento en los cronogramas de entrega de los pedidos.spa
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad De La Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectCEDI distribution centerspa
dc.subjectDistribution logisticsspa
dc.subjectQuantitative methodsspa
dc.subjectSupply chainspa
dc.subjectCentro de distribución CEDIspa
dc.subjectLogística de distribuciónspa
dc.subjectMétodos cuantitativosspa
dc.subjectCadena de suministrospa
dc.titleMedición de tiempos en un sistema de distribución bajo un estudio de métodos y tiemposspa
dc.title.alternativeMeasurement of times in a distribution system under a study of methods and timesspa
dc.typeArticlespa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International