Show simple item record


dc.creatorBaeceló, Ernesto
dc.creatorNavarro, María Camila
dc.creatorGelves Ospina, Melissa
dc.creatorRodrigues, Fernando
dc.creatorRosa, Pedro
dc.creatorOrozco, Erick
dc.creatorBenítez, Juan Camilo
dc.date.accessioned2019-05-14T13:23:17Z
dc.date.available2019-05-14T13:23:17Z
dc.date.issued2018-03-02
dc.identifier.issn18564550
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/3322
dc.description.abstractIntroduction: Decision making is determined by executive functioning (cognition), but also by other environmental and emotional elements inside the process. However, until now, studies that take into account both the cognitive elements and the characteristics of the stimuli when making a decision are unknown. Objective: The purpose of this research was to determine the influence of advertising stimuli with sexual content in decision making, taking into account neuropsychological variables such as executive functioning and. experimental conditions such as the order in which the stimuli are presented. Methods: A quasi-experimental study was carried out, with a sample of 60 subjects, of male gender and aged between 18 and 35 years of age, with normal and low executive functions (measured through validated neuropsychological protocols), whom were showed an advertisement with and without sexual stimuli, presented in different order. Subsequently, a preference survey of the stimuli was carried out. Results: The results show the influence of the stimulus with sexual content on decision making in men with executive functioning below what was expected, when they observe first the stimulus without sexual content and then the stimulus with sexual content. Conclusion: This suggests the influence of executive functions (including working memory) in decision making, when stimuli with sexual content are involvedspa
dc.description.abstractIntroducción: la toma de decisiones está determinada por el funcionamiento ejecutivo (cognición), pero también por otros elementos ambientales y emocionales dentro del proceso. Sin embargo, hasta ahora, los estudios que toman en cuenta tanto los elementos cognitivos como las características de los estímulos al tomar una decisión son desconocidos. Objetivo: El objetivo de esta investigación fue determinar la influencia de los estímulos publicitarios con contenido sexual en la toma de decisiones, teniendo en cuenta variables neuropsicológicas como el funcionamiento ejecutivo y. Condiciones experimentales como el orden en que se presentan los estímulos. Métodos: se realizó un estudio cuasi-experimental, con una muestra de 60 sujetos, de sexo masculino y de edades comprendidas entre los 18 y los 35 años, con funciones ejecutivas normales y bajas (medidas a través de protocolos neuropsicológicos validados), a quienes se mostró un anuncio. Con y sin estímulos sexuales, presentados en orden diferente. Posteriormente, se realizó una encuesta de preferencias de los estímulos. Resultados: los resultados muestran la influencia del estímulo con contenido sexual en la toma de decisiones en hombres con funciones ejecutivas por debajo de lo esperado, cuando observan primero el estímulo sin contenido sexual y luego el estímulo con contenido sexual. Conclusión: esto sugiere la influencia de las funciones ejecutivas (incluida la memoria de trabajo) en la toma de decisiones, cuando se trata de estímulos con contenido sexual.spa
dc.language.isoengspa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectConsumer behaviorspa
dc.subjectDecision makingspa
dc.subjectExecutive functionsspa
dc.subjectNeuropsychologyspa
dc.subjectSexual stimulispa
dc.subjectComportamiento del consumidorspa
dc.subjectToma de decisionesspa
dc.subjectFunciones ejecutivasspa
dc.subjectNeuropsicologíaspa
dc.subjectEstímulos sexualesspa
dc.titleExecutive functioning and decision making in men who look at advertising stimuli with sexual contentspa
dc.title.alternativeFuncionamiento ejecutivo y toma de decisiones al observar estímulos publicitarios con contenido sexualspa
dc.typeArticlespa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International