Diseño de un sistema de gestión de calidad en la IPS Hospice Cuidados SAS, basado en la Norma Técnica Colombiana ISO 9001:2008
Trabajo de grado - Pregrado
2015-09-01
Administración de Empresas
The general intention of this investigation is to design a system of management of the quality that bases on the requirements of the ISO norm 9001: 2008, for the IPS Hospice Cuidados SAS. Sustained in the theoretical expositions of. Hernández (2010), Rodríguez (2010), visible congress (2010), Vargas (2004), Deming (1989), Palella (2010), Martínez (2008), Ferryman (2007), Crosby (1961), Reyes (2010), Kotter (2000), Spedding (1979), Koontz (2007), Koontz (2004), between others for the variables of management of the quality and administrative processes. It is a descriptive, documentary investigation and of field with transverse design. The compilation of information fulfilled in a list of checkup based on the ISO norm 9001: 2008 which corresponds to an analysis of the current situation of the company where the processes and current procedures are identified, allowing to know the principal non-conformities, this way to realize a plan of constant improvement for the company. The information was gathered by means of a list of checkup of agreement to the ISO norm 9001: 2008, the quantity was tabulated of it expires, does not expire and expires partially of every numeral of the norm throwing the percentages of fulfillment and I do not complete of the same one. Then I develop the documentation according to the requirements of the ISO norm 9001:2008 and one proceeds to the production of the manual of the quality, normative procedures, hoping that these it facilitates a future implementation of the SGC designed for the company. El propósito general de esta investigación fue diseñar un sistema de gestión de la calidad que se basa en los requisitos de la norma ISO 9001: 2008, para la IPS Hospice Cuidados SAS. Sustentada en los planteamientos teóricos de. Hernández (2010), Rodríguez (2010), Congreso Visible (2010), Vargas (2004), Deming (1989), Palella (2010), Martínez (2008), Barquero (2007), Crosby (1961), Reyes (2010), Kotter (2000), Spedding (1979), Koontz (2007), Koontz (2004), entre otros para las variables de gestión de la calidad y procesos administrativos. Es una investigación descriptiva, documental y de campo con diseño transversal. La recolección de datos se realizó en una lista de verificación basada en la norma ISO 9001: 2008 el cual corresponde a un análisis de la situación actual de la empresa en donde se identifican los procesos y procedimientos actuales, permitiendo conocer las principales no conformidades, para así realizar un plan de mejora continua para la empresa. Los datos fueron recolectados mediante una lista de verificación de acuerdo a la norma ISO 9001: 2008, se tabularon la cantidad de cumple, no cumple y cumple parcialmente de cada numeral de la norma arrojando los porcentajes de cumplimiento y no cumplimento de la misma. Luego se desarrolló la documentación según los requisitos de la norma ISO 9001:2008 y se procedió a la elaboración del manual de la calidad, procedimientos normativos, esperando que estos facilite una futura implementación del SGC diseñado para la empresa.
- Pregrado [1283]