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dc.creatorHinestroza Olascuaga, Laura Marcela
dc.creatorRosero Garcia, Javier
dc.creatorPrías Caicedo, Omar F
dc.date.accessioned2019-05-17T14:15:46Z
dc.date.available2019-05-17T14:15:46Z
dc.date.issued2014-05-12
dc.identifier.isbn978-147994661-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/4189
dc.description.abstractMass adoption EVs in Colombia, is presented as a necessary option not only to mitigate the impact of the transportation sector on the environment but to promote a more efficient vehicle fleet. The impact of EVs on the Colombian electricity sector is associated with the uncontrolled charging process of EVs, which ultimately results in high peaks in the demand curve. Therefore, the level of flexibility of user habits will be the key in the interaction of EVs with the grid. User can recharge the vehicle whenever he requires and only he will have control on it, if there is a regulatory scheme that defines it or a series of incentives that promotes the controlled charging. Currently, there is not any regulation which determines if the scheme of the electricity tariff will apply to EVs. This paper analyzes the requirements, user habits, the operation scheme of the Colombian electricity market and the possible solutions required to promote the adoption of EVs and to reduce the impacts of EVs on the electricity market and on the user economy.spa
dc.description.abstractLos EV de adopción masiva en Colombia se presentan como una opción necesaria no solo para mitigar el impacto del sector del transporte en el medio ambiente, sino también para promover una flota de vehículos más eficiente. El impacto de los vehículos eléctricos en el sector eléctrico colombiano está asociado con el proceso de carga no controlada de los vehículos eléctricos, que en última instancia se traduce en altos picos en la curva de demanda. Por lo tanto, el nivel de flexibilidad de los hábitos de los usuarios será la clave en la interacción de los EV con la red. El usuario puede recargar el vehículo cuando lo requiera y solo él tendrá control sobre él, si existe un esquema regulatorio que lo defina o una serie de incentivos que promuevan el cobro controlado. Actualmente, no existe ninguna regulación que determine si el esquema de la tarifa eléctrica se aplicará a los vehículos eléctricos. Este documento analiza los requisitos, los hábitos de los usuarios, el esquema de operación del mercado eléctrico colombiano y las posibles soluciones requeridas para promover la adopción de vehículos eléctricos y para reducir los impactos de los vehículos eléctricos en el mercado eléctrico y en la economía del usuario.spa
dc.language.isoengspa
dc.publisherIEEEspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectElectric vehiclesspa
dc.subjectElectricity marketspa
dc.subjectMass adoptionspa
dc.subjectMobilityspa
dc.subjectVehículos eléctricosspa
dc.subjectMercado electricospa
dc.subjectAdopción masivaspa
dc.subjectMovilidadspa
dc.titleCustomer role in the integration of evs with the colombian electricity marketspa
dc.title.alternativeRol del cliente en la integración de evs con el mercado eléctrico colombiano.spa
dc.typeArticlespa
dcterms.references[1] J. Riaño, H. Amaranto, J. Manrique. “Balances Energéticos 1975- 2009”. UPME. Ministerio de Minas y Energía, Colombia,2010. [2] L. Bertling, S. Lundmark, D. Steen, "Integration of plug in hybrid electric vehicles and electric vehicles - experience from Sweden", Power and Energy Society General Meeting, IEEE 2010: pp. 1-3. [3] C. o. S. E. California, "California Plug-in Electric Vehicle Owner Survey," California Environmental Protection Agency, United States, 2012. [4] P. I. L. (PwC), "Charging forward: Electric vehicle survey," Price wáter house Coopers International Limited (PwC), United States, 2011. [5] D. C. LLP, "Gaining traction: A customer view of electric vehicle mass adoption in the U.S. automotive market," Deloitte Consulting LLP, United States, 2010. [6] D. C. LLP, "Unplugged: Electric vehicle realities versus consumer expectation," Deloitte Consulting LLP, United States, 2011. [7] DANE, Departamento Administrativo Nacional de Estadística, “Metodología Diseño Muestral Encuesta de Desempeño Institucional (EDI)”, 2006 [8] XM, expertos en Mercado. “Descripción Mercado Eléctrico Colombiano”, Medellín, 2012. Online: http://www.xm.com.co/Pages/DescripciondelSistemaElectricoColombi ano.aspx [9] S. Ramírez, “Redes de distribución de energía”, 3ª Edición, Universidad Nacional de Colombia, Manizales, 2004. [10] P. Mitra, G. K. Venayagamoorthy, and K. Corzine, “Real-time study of a current controlled plug-in vehicle for vehicle-to-grid transaction”, International Power Electronics Conference (IPEC), 2010. [11] I. Hiskens and D. Callaway, “Achieving controllability of plug-in electric vehicles” in IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, 2009. [12] K. Mets, T. Verschueren, W. Haerick, C. Develder, and F. D. Turck, “Optimizing smart energy control strategies for plug-in hybrid electric vehicle charging”, IEEE/IFIP Network Operations and Management Symposium Workshops (NOMS Wksps), 2010. [13] P. Grahn, L. Söder, “The Customer Perspective of the Electric Vehicles Role on the Electricity Market”, 8th International Conference on the European Energy Market (EEM), 2011.spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


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