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dc.creatorVirviescas Peña, John Andersonspa
dc.date.accessioned2018-11-06T14:03:04Z
dc.date.available2018-11-06T14:03:04Z
dc.date.issued2015-08-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/444
dc.descriptionMaestría en Educaciónspa
dc.description.abstractEducational systems recognize evaluation as improvement centers where intrinsic conditions to the professor exist and are determinants of the evaluator’s style. The scholar climates, the socioeconomic conditions, and the educative resources affect the educative performance, but the professor is very important for the attainment of the favorable goals of the students which assume pedagogical styles that characterize evaluating styles such as: the analytical, the global, the demanding, the tolerant, the sanctioning, the orienting, the technical, and the intuitive, which all suggest the student’s attributes when evaluating. Professors grade the difficulty of the evaluations and produce in students the perception of demanding standards, which procure to identify the strategies and components of the evaluator’s style to address performance with the purpose to promote. The importance given to the generic competencies identifies professors and students’ strategies in the construction of discourses about the integral formation and the quality of education becoming as such an indicator of the goals about the contents of specific disciplinary subjects.eng
dc.description.abstractLos sistemas educativos reconocen la evaluación como epicentro de mejora, existen condiciones intrínsecas al maestro que son determinantes del estilo evaluador. Los climas escolares, las condiciones socioeconómicas, los recursos educativos inciden en el rendimiento educativo, pero el maestro es muy significativo en el logro de resultados favorables para los estudiantes, estos asumen estilos pedagógicos que caracterizan estilos evaluadores analítico, globalizador, exigente, tolerante, sancionador, orientador, técnico e intuitivo, que sugieren atributos al evaluar. Los docentes gradúan la dificultad de las evaluaciones y producen la percepción en los estudiantes sobre la exigencia de estándares, los cuales procuran identificar las estrategias y componentes del estilo evaluador para dirigir sus actuaciones al propósito de promoción. La importancia dada a las competencias genéricas, identifica estrategias de docentes y estudiantes en su construcción de discursos sobre la formación integral y la calidad educativa, convirtiéndose en indicador de logros sobre los contenidos específicos disciplinares.spa
dc.language.isospaspa
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualspa
dc.subjectEstilo evaluadorspa
dc.subjectCompetencias genéricasspa
dc.subjectFormaciónspa
dc.titleEstilos evaluadores de los docentes y desarrollo de competencias en los estudiantes de educación superiorspa
dc.typeThesisspa
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dcterms.subjectEvaluator styleeng
dcterms.subjectGeneral skillseng
dcterms.subjectTrainingeng
dc.contributor.tutorMaussa Díaz, Esnaresspa


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