Design and development of a didactic an innovative dashboard for home automation teaching using labview programming environment
Artículo de revista
2018
ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences
Experimental environments
Teachers and laboratories tools automatic
Interactive tools
Virtual and remote laboratories
Teachers practices
Education in control
Ambientes experimentales
Herramientas docentes y laboratorios automáticos
Herramientas interactivas
Laboratorios virtuales y remotos
Practicas docentes
Educación en control
Teachers and laboratories tools automatic
Interactive tools
Virtual and remote laboratories
Teachers practices
Education in control
Ambientes experimentales
Herramientas docentes y laboratorios automáticos
Herramientas interactivas
Laboratorios virtuales y remotos
Practicas docentes
Educación en control
Domotics as a branch of automation has achieved remarkable advances in recent years, due to the enormous development of telecommunications that has allowed improving and complementing services of this type of solutions. It is necessary in the electronic engineering programs of the universities, to develop methods and strategies that facilitate the teaching of these subjects in a practical way, so that the student learns by doing. This article describes the development of a didactic dashboard for the teaching of domotics; integrated by sensors, actuators and a computer control interface to facilitate the execution of laboratory practices aimed at solving problems of comfort, safety and energy management at home in an interactive way. In order to verify the usefulness of the domotic dashboard in the teaching-learning process, a survey was applied to a group of teachers and students in Universidad de la Costa in Barranquilla, Colombia, showing that the board can become a useful resource for domotics learning. La domótica como una rama de la automatización ha logrado notables avances en los últimos años, debido al enorme desarrollo de las telecomunicaciones que ha permitido mejorar y complementar los servicios de este tipo de soluciones. Es necesario en los programas de ingeniería electrónica de las universidades, desarrollar métodos y estrategias que faciliten la enseñanza de estas asignaturas de manera práctica, para que el alumno aprenda haciendo. Este artículo describe el desarrollo de un tablero didáctico para la enseñanza de domótica; Integrado por sensores, actuadores y una interfaz de control de computadora para facilitar la ejecución de prácticas de laboratorio destinadas a resolver problemas de confort, seguridad y gestión de energía en el hogar de forma interactiva. Para verificar la utilidad del tablero domótico en el proceso de enseñanza-aprendizaje, se aplicó una encuesta a un grupo de docentes y estudiantes de la Universidad de la Costa en Barranquilla, Colombia, que muestra que la junta puede convertirse en un recurso útil para el aprendizaje de domótica. .
- Artículos científicos [3120]
Descripción:
Domotics as a branch of automation has achieved remarkable advances in recent years, due to the enormous development of telecommunications.pdf
Título: Domotics as a branch of automation has achieved remarkable advances in recent years, due to the enormous development of telecommunications.pdf
Tamaño: 664.9Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: Domotics as a branch of automation has achieved remarkable advances in recent years, due to the enormous development of telecommunications.pdf
Tamaño: 664.9Kb
PDFLEER EN FLIP
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: