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dc.contributor.advisorEdgardo, Sánchezspa
dc.contributor.authorRoa G., Mayelinspa
dc.contributor.authorGarcias P., Leiberspa
dc.date.accessioned2018-11-06T19:22:15Z
dc.date.available2018-11-06T19:22:15Z
dc.date.issued2016-10-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/508spa
dc.description.abstractEnvisioning the improvement of educational institutions is necessary to present the results of reflection about the meanings and stresses of Institutional Assessment from the perspective of teachers in public schools of the District of Barranquilla, Colombia. The methodological design of the study is based on the hermeneutic -interpretative paradigm with ethnographic and qualitative approach. The data collection technique used was the semi - structured interview and group discussion. The interpretation resulted in evidence that the participants recognized the importance of the evaluation because it determines where you should head north to the processes of the institution, however, they are not completely fulfilled by lack of continuity, due to ignorance of the Guide N. 34, the distance between principals and teachers and the lack of participation of other sectors of the educational community, which is a determining factor for quality education.eng
dc.description.abstractVisionando el mejoramiento de las instituciones educativas es menester presentar los resultados de reflexión, respecto a los significados y tensiones de la Evaluación Institucional desde la perspectiva del docente de las escuelas públicas del distrito de Barranquilla, Colombia. El diseño metodológico del estudio se funda en el paradigma hermenéutico-interpretativo, con enfoque cualitativo de tipo etnográfico. La técnica de recolección de datos fueron la entrevista semi-estructurada y grupo de discusión. La interpretación realizada, evidencia, que los actores reconocen la importancia de la Evaluación ya que determina el norte a donde deben dirigirse los procesos de la Institución, sin embargo, no se cumplen a cabalidad por falta de continuidad, desconocimiento de la Guía N. 34, distanciamiento entre directivos y docentes y la poca participación de los demás estamentos de la comunidad educativa, factor determinante para la calidad educativa.spa
dc.language.isospa
dc.rightsAtribución – No comercial – Compartir igualspa
dc.subjectEvaluación institucionalspa
dc.subjectInstitutional Assessmenteng
dc.subjectCalidad educativaspa
dc.subjectQuality educationeng
dc.subjectMeanings and stresseseng
dc.subjectSignificados y tensionesspa
dc.titleSignificados y tensiones de la evaluación institucional: perspectiva del docente de las escuelas públicas de Barranquillaspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.publisher.programMaestría en Educaciónspa
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dc.type.contentTextspa
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