Normalized gain and least squares to measure of the effectiveness of a physics course
Documento de Conferencia
2019-06-29
Lecture Notes in Artificial Intelligence
We present a quantitative analysis using the concepts of Normalized Gain and Least Squares in a process of Physics Teaching. This paper presents the results of the strategy based in The Construction of Prototypes (TCP) and Project Based Learning (PrBL) which was applied in a course of Mechanics in Bogotá-Colombia. The strategy focuses on three topics of Rotational Dynamics Teaching (RDT) specifically at centripetal force, Inertia moment and theorem de parallel axes and angular momentum conservation. We present results and analysis of employed method. Presentamos un análisis cuantitativo utilizando los conceptos de ganancia normalizada y mínimos cuadrados en un proceso de enseñanza de la física. Este artículo presenta los resultados de la estrategia basada en La construcción de prototipos (TCP) y Aprendizaje basado en proyectos (PrBL) que se aplicó en un curso de Mecánica en Bogotá-Colombia. La estrategia se centra en tres temas de la enseñanza de la dinámica de rotación (TDR) específicamente en la fuerza centrípeta, el momento de inercia y el teorema de los ejes paralelos y la conservación del momento angular. Presentamos resultados y análisis del método empleado.
- Artículos científicos [3156]
Descripción:
NORMALIZED GAIN AND LEAST SQUARES TO MEASURE OF THE EFFECTIVENESS OF A PHYSICS COURSE.pdf
Título: NORMALIZED GAIN AND LEAST SQUARES TO MEASURE OF THE EFFECTIVENESS OF A PHYSICS COURSE.pdf
Tamaño: 457.0Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: NORMALIZED GAIN AND LEAST SQUARES TO MEASURE OF THE EFFECTIVENESS OF A PHYSICS COURSE.pdf
Tamaño: 457.0Kb
PDFLEER EN FLIP
Os arquivos de licença a seguir estão associados a este item: