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dc.creatorMolinares Linero, Sergio Andrés
dc.date.accessioned2019-10-09T16:09:50Z
dc.date.available2019-10-09T16:09:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5437
dc.descriptionIngeniería Civilspa
dc.description.abstractThe present work consisted of an analysis of the use of the motorcycle as a service in the municipality of soledad, this analysis was carried out taking into account the variables of road safety, modal choice and listening to the opinions of those involved in the problem. Taking into account this, the accident rate was evaluated within the municipality and what percentage of participation each of the means of transportation had over it. Talks were held with the drivers of the motorcarros, the population and the entity in charge of regulating the transport in the municipality, in these talks all their opinions were heard to later propose a solution. In the same way, surveys were conducted to determine by which means of transport the people who are part of this population were inclined and finally a model was estimated by the multinomial logit method (MNL) where the travel time, time were taken as variables Waiting and cost. In order to determine how likely it is that people take a bus, taxi and motorcar.spa
dc.description.abstractEl presente trabajo consistió en un análisis del uso del motocarro como servicio en el municipio de soledad, este análisis se realizó teniendo en cuenta las variables de seguridad vial, elección modal y escuchando las opiniones de los implicados en la problemática. Teniendo en cuenta esto se evaluó la tasa de accidentalidad dentro del municipio y que porcentaje de participación tenían cada uno de los medios de transporte sobre esta. Se realizaron charlas con los conductores de los motocarros, la población y la entidad encargada de regular el transporte en el municipio, en estas charlas se escucharon todas sus apreciaciones para posteriormente proponer una solución. De la misma manera se realizaron encuestas para determinar por cual medio de transporte se inclinaban las personas que hacen parte de esta población y por último se estimó un modelo por el método logit multinomial (MNL) donde se tomaban como variables el tiempo de viaje, tiempo de espera y costo. Para de esta manera determinar que probabilidad existe de que las personas cojan bus, taxi y motocarro.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectAnálisisspa
dc.subjectServiciospa
dc.subjectElección modalspa
dc.subjectPoblaciónspa
dc.subjectMotocarrospa
dc.subjectBusspa
dc.subjectTaxispa
dc.subjectTiempo y costospa
dc.subjectAnalysisspa
dc.subjectServicespa
dc.subjectModal choicespa
dc.subjectPopulationspa
dc.subjectMotorcarspa
dc.subjectBusspa
dc.subjectTime and costspa
dc.titleAnálisis del uso del motocarro como servicio público de pasajeros en el municipio de soledadspa
dc.typeThesisspa
dcterms.referencesBhat, C.R. & Castelar, S. (2002). A unified mixed logit framework for modeling revealed and stated preferences: formulation and application to congestion pricing analysis in the San Francisco Bay area. Transportation Research Part B: Methodological, 36(7), 593–616. Ben-Akiva, M. Morikawa, T. & Shiroishi, F. (1992). Analysis of the reliability of preference ranking data. Journal of Business Research 24, 149–164. Hensher, D.A. Louviere, J. Swait, J. (1999). Combining sources of preference data. Journal Econometrics 89, 197–221. Gunn, H.F. Bradley, M.A. Hensher, D. (1992). High speed rail market projection: survey design and analysis. Transportation 19, 117–139. Ben-Akiva, M. Morikawa, T. (1990). Estimation of travel demand models from multiple data sources. In: Proceedingsof the 11th International Symposium on Transportation and Traffic Theory, Yokohama, Japan, Elsevier, New York, pp. 461–476. Koppelman, F.S., Bhat, C.R., Schofer, J.L. (1993). Market research evaluation of actions to reduce traffic congestion: commuter travel behavior and response to demand reduction actions. Transportation Research 27 (5), 383–393. Swait, J., Louviere, J.J., (1993). The role of the scale parameter in the estimation and comparison of multinomial logit models. Journal of Marketing Research 30, 305–314. González Marrero, Rosa M. Amador Morera, Francisco J. Alonso Henríquez, Beatriz. La sensibilidad del valor del tiempo de viaje a la especificación econométrica del modelo. Espino, Raquel. Ortúzar, Juan. Garcia, concepción. (2004). Diseño de preferencias declaradas para analizar la demanda de viajes. Estudios de economía aplicada, 22(3), 725-758. Ortúzar, J.D., L.G. Willumsen,” Modelling Transport” Wily & Sons, 2001. Orro, Alfonso. Garcia, Francisco. (2004). Modelos logit mixto para la elección modal. Posibilidades y precauciones MUNIZAGA, M.A. y ALVAREZ, R. (2000). Modelos mixed logit: uso y potencialidades. Actas del XI Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito y Transporte, Gramado, Brasil, 523-535.spa
dc.contributor.tutorMora, Otto Andres
dc.contributor.tutorSerrano Arrieta, Iván Darío
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


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