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dc.contributor.advisorAvendaño Villa, Iniridaspa
dc.contributor.advisorTurbay Miranda, Rosmeryspa
dc.contributor.authorAguilera Garzón, Diana Carolinaspa
dc.contributor.authorVilla Jiménez, Karla Johannaspa
dc.date.accessioned2019-12-10T19:52:08Z
dc.date.available2019-12-10T19:52:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5762spa
dc.description.abstractThis research proposes to analyze the urban dance break dance in the mediation processes of the school conflict of the students of the 6 ° C course of the Educational Institution. For this purpose, objectives oriented to characterize in the first place the current state of the school conflict in the students, show and establish the mediating function that is given through the urban dance Break Dance. The methodology used was under the quantitative qualitative approach, through experimental research, transversal type. The population under study was comprised of 120 6th grade students, aged between 12 and 17, both female and male, enrolled in the Industrial Technical Educational Institution San Antonio de Padua headquarters 2, located in the Municipality of Soledad, the selected sample was 40 students of 6 ° C grade, representing 30% of the population object of this study, which was chosen by the simple random method, for the collection of information the participants were observed, direct observation, which allowed to determine the tastes of the student population by the urban culture break dance and the application of a contentive questionnaire of 16 questions, which 16 with fan-type answers from which results will be obtained, which were statistically evaluated and analyzed , where it was concluded that the school conflict is evident and the need to think of a tool as a mediator a of the conflict, for this the dance is taken not only as an artistic manifestation but as a socializing element; being the break dance (dance expression of Hip Hop) the genre that attracts these young people with difficulties in their family nucleus, in search of identity, of friends, of a social group that brings it together, accepts it and provides a “solution” to their problems, they find in the group a place to give their opinions, dialogue and something like mutual protection.spa
dc.description.abstractEsta investigación plantea analizar la danza urbana break dance en los procesos de mediación del conflicto escolar de los estudiantes del curso 6°C de la Institución Educativa. Para esto se trazaron objetivos orientados a caracterizar en primer lugar el estado actual del conflicto escolar en los estudiantes, mostrar y establecer la función mediadora que se da a través de la danza urbana Break Dance. La metodología empleada fue bajo el enfoque cuanti-cualitativo, mediante una investigación experimental, tipo transversal. la población objeto de estudio estuvo comprendida por 120 estudiantes del grado 6°, en edades comprendidas entre 12 y 17 años, tanto del sexo femenino como masculino, matriculados en la Institución Educativa Técnica Industrial San Antonio de Padua sede 2, ubicada en el Municipio de Soledad, la muestra seleccionada fue de 40 estudiantes del grado 6°C, representando el 30% de la población objeto de este estudio, la cual fue escogida por el método aleatorio simple, para la recolección de información se realizó la observación de los participantes, observación directa, que permitió determinar los gustos de la población estudiantil por la cultura urbana break dance y la aplicación de un cuestionario contentivo de 16 preguntas, las cuales 16 con respuestas tipo abanico de las que se obtendrá unos resultados, que se evaluaron y analizaron estadísticamente, donde se concluyó que es evidente el conflicto escolar y ante la necesidad de pensar en una herramienta como mediadora del conflicto, para ello se toma la danza entendida no solo como manifestación artística sino como elemento socializador; siendo el break dance (expresión dancística del Hip Hop) el género que atrae a estos jóvenes con dificultades en su núcleo familiar, en búsqueda de identidad, de amigos, de un grupo social que lo cohesione, lo acepte y le brinde una “solución” a sus problemáticas, encuentran en el grupo un lugar donde opinar, dialogar y algo como protección mutua.spa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.subjectUrban Dance Break Dancespa
dc.subjectSchool conflictspa
dc.subjectMediation processesspa
dc.subjectDanza urbana Break Dancespa
dc.subjectConflicto escolarspa
dc.subjectProcesos de mediaciónspa
dc.titleLa acción mediadora de la danza urbana Break Dance frente al conflicto escolarspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.publisher.programMaestría en Educación - Modalidad Virtualspa
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dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
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dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


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