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dc.contributor.advisorMarín González, Freddy Valmorespa
dc.contributor.authorLópez Jiménez, Carmen Ceciliaspa
dc.contributor.authorNoguera Coronado, Tatiana Johannaspa
dc.date.accessioned2019-12-13T21:30:17Z
dc.date.available2019-12-13T21:30:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5783spa
dc.description.abstractThe objective of this study was to analyze the process of teacher training, including children with special educational needs in the regular classroom at the José Castillo Bolívar Industrial Technical Educational Institution in Soledad, Atlántico. The research is quantitative, empiricist approach, positivist paradigm, non-experimental method, with descriptive scope and cross section. The population and sample consisted of eighteen (18) teachers. To which the CIE questionnaire adapted by Carrillo, Rivera, Forgiony, Bonilla and Montánchez (2018) was applied as an instrument. After processing and analyzing the results, it is established that education professionals require specific training in inclusion of children with special educational needs; since the lack of knowledge and didactic mediation is evidenced for the elaboration of a curriculum adapted to the needs present in the classroom and to be able to attend and integrate the students with SEN.spa
dc.description.abstractEl presente estudio tuvo como objetivo analizar el proceso de formación docente en inclusión de los niños con necesidades educativas especiales al aula regular en la Institución Educativa Técnica Industrial José Castillo Bolívar en Soledad, Atlántico. La investigación es de tipo cuantitativo, enfoque empirista, paradigma positivista, método no experimental, con alcance descriptivo y corte transversal. La población y muestra estuvo conformada por dieciocho (18) docentes. A los cuales se les aplicó como instrumento el cuestionario CIE adaptado por Carrillo, Rivera, Forgiony, Bonilla y Montánchez (2018). Luego del procesamiento y análisis de los resultados, se logra establecer que los profesionales de la educación requieren formación específica en inclusión de niños con necesidades educativas especiales; ya que se evidencia la carencia de conocimientos y mediación didáctica para la elaboración de un currículo adaptado a las necesidades presentes en el aula y poder atender e integrar a los educandos con NEE.spa
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.subjectTeacher trainingspa
dc.subjectInclusionspa
dc.subjectSpecial educational needsspa
dc.subjectKnowledgespa
dc.subjectDidactic mediationspa
dc.subjectCurriculumspa
dc.subjectFormación docentespa
dc.subjectInclusiónspa
dc.subjectNecesidades educativas especialesspa
dc.subjectConocimientosspa
dc.subjectMediación didácticaspa
dc.subjectCurrículospa
dc.titleFormación docente en inclusión de niños con necesidades educativas especialesspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.publisher.programMaestría en Educación - Modalidad Virtualspa
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