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dc.creatorEscobar Aguirre, Johnatan
dc.creatorJiménez Murcia, Freddy Jonathan
dc.date.accessioned2020-01-20T22:04:37Z
dc.date.available2020-01-20T22:04:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11323/5883
dc.descriptionMaestría en Educación - Modalidad Virtualspa
dc.description.abstractThe investigation has as main purpose to develop reading comprehension in English language through the use of interactive tools in secondary school students. It works under a quantitative, descriptive approach, quasi-experimental design. A sample of 32 students in 9th grade from the Institucion Educativa Villa Estadio in the municipality of Soledad, Atlántico was intentionally selected. The investigation begins with a test (pretest) applied to the students in order to know the levels of reading comprehension in English, then interactive activities are applied through several interactive tools of author Jclic, Hot Potatoes and activities proposed by the virtual book, English please! 1 Fast Track Edition: Interactive Book - Grade 9, these are applied during an academic semester and, finally, a posttest is applied to assess the level of reading comprehension in English language. The results show that the students improved by 25,5% with respect to the level they initially had. It is concluded that the use of interactive tools in secondary school students at the Institucion Educativa Villa Estadio develops reading comprehension in English, especially at the level of literal reading comprehension.spa
dc.description.abstractLa investigación tiene como objetivo desarrollar la compresión lectora de textos en inglés mediante el uso de herramientas interactivas en estudiantes de la básica secundaria. Se trabaja bajo un enfoque cuantitativo, de tipo descriptivo, diseño cuasiexperimental. Se seleccionó de manera intencionada una muestra de 32 estudiantes de 9º grado de la Institución Educativa Villa Estadio del municipio de Soledad, Atlántico. La investigación se inicia con una prueba (pretest) aplicada a los estudiantes a fin de conocer los niveles de comprensión lectora en inglés, luego se aplican actividades interactivas mediante varias herramientas interactivas de autor Jclic, Hot Potatoes y actividades propuestas por el libro virtual, English please! 1 Fast Track Edition: Interactive Book - Grado 9, estas se aplican durante un semestre académico y, por último, se aplica una prueba (postest) para valorar el nivel compresión lectora de textos en inglés. Los resultados evidencian que los estudiantes mejoraron en un 25,5% con respecto al nivel con que contaban inicialmente. Se concluye que el uso de herramientas interactivas en estudiantes de la básica secundaria en la Institución Educativa Villa Estadio, desarrolla la comprensión lectora en inglés, en especial en el nivel de comprensión lectora literal.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad de la Costaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectInteractive toolsspa
dc.subjectReading comprehension in englishspa
dc.subjectReading comprehension levelsspa
dc.subjectHerramientas interactivasspa
dc.subjectComprensión lectora en inglésspa
dc.subjectNiveles de comprensión lectoraspa
dc.titleCompresión lectora en inglés mediante el uso de herramientas interactivas en la básica secundariaspa
dc.typeThesisspa
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dc.contributor.tutorMartínez Palmera, Olga Marina
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


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