Data to support the assessment of the energy efficiency estimation methods on induction motors considering real-time monitoring.
Artículo de revista
2020-03-23
Data in Brief
The data presented in this article was used to assess and compare the most important methods used to estimate the efficiency during the operation of induction motors at different loads and power supply conditions. The experiment was developed in a test bench including a three-phase induction motor of 1.1 kW (De Lorenzo DL 1021). In addition, an adjustable voltage source, a variable-frequency drive, a resistor, and a magnetic powder brake control unit to regulate the load were used during the experiments. A power quality and energy analyzer (Fluke 435 series 6) was used to measure the electric variables during the experiments. Moreover, for the mechanical measures, the sensors of the brake control unit (De Lorenzo DL 1054TT) and a magnetic powder brake (De Lorenzo DL 1019P) were used. In total, 11 load factors were measured at different operation conditions, including balanced sinusoidal voltage, balanced harmonic voltage, unbalanced sinusoidal voltage and unbalanced harmonic voltage. A total of 10 measures were taken for each load factor at each operation condition. The data presented in this paper can be useful in the development and evaluation of new efficiency estimation methods for induction motors, considering different operation conditions and load factors. Moreover, it can serve to assess the impact of the energy quality on the efficiency of induction motors. The data is related to the manuscript “Assessment of the energy efficiency estimation methods on induction motors considering real-time monitoring” Los datos presentados en este artículo se utilizaron para evaluar y comparar los métodos más importantes utilizados para estimar la eficiencia durante la operación de motores de inducción a diferentes cargas y condiciones de suministro de energía. El experimento se desarrolló en un banco de pruebas que incluye un motor de inducción trifásico de 1.1 kW (De Lorenzo DL 1021). Además, durante los experimentos se utilizaron una fuente de voltaje ajustable, una unidad de frecuencia variable, una resistencia y una unidad de control de freno de polvo magnético para regular la carga. Se usó un analizador de calidad y energía eléctrica (Fluke 435 serie 6) para medir las variables eléctricas durante los experimentos. Además, para las medidas mecánicas, se utilizaron los sensores de la unidad de control de frenos (De Lorenzo DL 1054TT) y un freno de polvo magnético (De Lorenzo DL 1019P). En total, se midieron 11 factores de carga en diferentes condiciones de operación, incluyendo voltaje sinusoidal equilibrado, voltaje armónico equilibrado, voltaje sinusoidal desequilibrado y voltaje armónico desequilibrado. Se tomaron un total de 10 medidas para cada factor de carga en cada condición de operación. Los datos presentados en este documento pueden ser útiles en el desarrollo y evaluación de nuevos métodos de estimación de eficiencia para motores de inducción, considerando diferentes condiciones de operación y factores de carga. Además, puede servir para evaluar el impacto de la calidad de la energía en la eficiencia de los motores de inducción. Los datos están relacionados con el manuscrito "Evaluación de los métodos de estimación de eficiencia energética en motores de inducción considerando monitoreo en tiempo real"
- Artículos científicos [3120]
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