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dc.creatorAngulo Rangel, Franklin Alejandro
dc.creatorBRACHO NAVARRO, ISAAC ENRRIQUE
dc.creatorRodriguez Marquez, Ritssy
dc.date.accessioned2020-06-02T16:35:06Z
dc.date.available2020-06-02T16:35:06Z
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.citationAngulo Rangel, F., Bracho Navarro, I., & Rodríguez Márquez, R. (2020). Intraemprendimiento como elemento fundamental en las organizaciones del siglo XXI. ECONÓMICAS CUC, 41(1). https://doi.org/10.17981/econcuc.41.1.2020.Org.5spa
dc.identifier.issn2382-3860
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6319
dc.description.abstractThis article focuses on the importance of intrapreneurship in organizations. It is based on the works of recognized authors; who have theorized about the importance of an intra-entrepreneurial culture in organizations. The objective of this research was to establish the benefits of the subject in question and its contribution to the productive units. The literature review methodology was used, complemented with the use of the hermeneutical method as an exegetic instrument to achieve a correct analysis of the hypothetical approaches expressed by the authors consulted, throwing among its conclusions, that intrapreneurship is essential to achieve organizations with committed and motivated members , thus contributing with their creative and innovative skills to the achievement of strategic objectives. Therefore, the design of organizations that facilitate the culture of intrapreneurship should be pointed out.spa
dc.description.abstractEl presente artículo se enfoca en la importancia del intraemprendimiento en las organizaciones. Se fundamenta en los trabajos de autores reconocidos; que han teorizado sobre la importancia de una cultura intraemprendedora en las organizaciones. El objetivode esta investigación fue establecer las bondades del tema en mención y su aporte a las unidades productivas. Se empleó la metodología de revisión bibliográfica complementada con la utilización del método hermenéutico como instrumento exegético para lograr un análisis correcto de los planteamientos hipotéticos expresados por los autores consultados, arrojando entre sus conclusiones, que el intraemprendimiento es fundamental para lograr organizaciones con miembros comprometidos y motivados, aportando así con sus habilidades creativas e innovadoras al logro de los objetivos estratégicos. Por lo tanto, se debe apuntar hacía el diseño de organizaciones que faciliten la cultura de intraemprendimiento.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costa
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceECONÓMICAS CUCspa
dc.subjectIntrapreneurshipspa
dc.subjectInnovationspa
dc.subjectEntrepreneurshipspa
dc.subjectOrganizationspa
dc.subjectIntraemprendimientospa
dc.subjectInnovaciónspa
dc.subjectEmprendimientospa
dc.subjectOrganizaciónspa
dc.titleIntraemprendimiento como elemento fundamental en las organizaciones del siglo XXIspa
dc.title.alternativeIntrapreneurship fundamental as element in the organizations of the XXI centuryspa
dc.typeArticlespa
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dc.source.urlhttps://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/2566/2712spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17981/econcuc.41.1.2020.Org.5
dc.identifier.doi0120-3932


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  • Revistas Científicas
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