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dc.creatorDIAZ ORTEGA, NUBIA ISABEL
dc.creatorMaestre Delgado, Marisol
dc.creatorRomero U., Fernando J.
dc.date.accessioned2020-06-08T21:32:19Z
dc.date.available2020-06-08T21:32:19Z
dc.date.issued2018-07-02
dc.identifier.citationDiaz Ortega, N., Maestre Delgado, M., & Romero U., F. (2018). Generación de valor: factor clave en la toma de decisiones de las pymes. ECONÓMICAS CUC, 39(2), 9-24. https://doi.org/10.17981/econcuc.39.2.2018.01spa
dc.identifier.issn2382-3860
dc.identifier.issn0120-3932
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6350
dc.description.abstractThe purpose of this research was to analyze the influence of value generation as core element for decision making in SMEs of ceramic products located in the border area of Colombia and Venezuela. This is a quantitative study with a cor-relational non-experimental and transactional approach. It was performed with a population of 8 managers and 8 financial managers. This study is based on the theoretical contributions of García (2009), Knight (2004), Copeland, Koller and Murrin (2004), among others. The results show a high influence of value gen-eration in decision making. In conclusion, SMEs should set actions to try to improve value generation.spa
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como propósito analizar la influencia de la generación de valor como sustento para la toma de decisiones en las pymes de productos cerámicos de la zona fronteriza colombo-venezolana. Esta es una investigación de tipo correlacional con un enfoque cuantitativo; su diseño fue de campo, no experimental, transaccional. Tuvo una población de 8 gerentes y 8 jefes financieros. Este estudio se fundamenta en los aportes teóricos de García (2009), Knight (2004), Copeland, Koller y Murrín (2004), entre otros. Los resultados muestran una alta influencia de la generación de valor en la toma de decisiones. Como conclusión, las pymes deben fijar acciones para procurar mejorar la generación de valor.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costa
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceECONÓMICAS CUCspa
dc.subjectValue generationspa
dc.subjectDecision makingspa
dc.subjectEconomic value addedspa
dc.subjectFinancial managementspa
dc.subjectGeneración de valorspa
dc.subjectToma de decisionesspa
dc.subjectValor económico agregadospa
dc.subjectGestión financieraspa
dc.titleGeneración de valor: factor clave en la toma de decisiones de las pymesspa
dc.title.alternativeGeneration of value: Key factor for the decision-making in the SMEsspa
dc.typeArticlespa
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dc.source.urlhttps://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/1631/2028spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17981/econcuc.39.2.2018.01


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