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dc.contributor.authorMedina, Claudiaspa
dc.contributor.authorArrieta, Tatianaspa
dc.contributor.authorVidal, Lucelysspa
dc.contributor.authorRojas, Rafaelspa
dc.contributor.authorGuarín, Andrésspa
dc.date.accessioned2020-07-30T21:49:50Z
dc.date.available2020-07-30T21:49:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0798-1015spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6872spa
dc.description.abstractThis project proposes, through the design of playful practices, the learning of the Logistics, to demonstrate the importance that implies the use of this type of tool, which are used to attract the attention of the students and facilitate the apprehension processes, One of the strategies that generate more impact in a teaching process is the use of play, this component must be defined in a subject plan as an opportunity to enhance, develop all kinds of skills and abilities of the student in the classroom, learning through the game will always guarantee a high impact on education, and this research reflects the importance of using this practicespa
dc.description.abstractEste proyecto, propone a través del diseño de prácticas lúdicas el aprendizaje de la Logística, demostrar la importancia que conlleva el uso de este tipo de herramienta, las cuales, se utilizan para lograr atraer la atención de los estudiantes y facilita los procesos de aprehensión, una de las estrategias que más impacto generan en un proceso de enseñanza es el uso de la lúdica, este componente debe definirse en un plan de asignatura como una oportunidad para potenciar, desarrollar todo tipo de habilidades y capacidades del estudiante en el aula de clases, aprender mediante el juego siempre va a garantizar un alto impacto en la educación, y esta investigación refleja la importancia del uso de esta práctica.spa
dc.language.isospa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costaspa
dc.rightsCC0 1.0 Universalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/spa
dc.sourceEspaciosspa
dc.subjectTeachingspa
dc.subjectLearningspa
dc.subjectLogisticsspa
dc.subjectPlayspa
dc.subjectTeaching strategiesspa
dc.subjectCompetencesspa
dc.subjectEnseñanzaspa
dc.subjectAprendizajespa
dc.subjectLogísticaspa
dc.subjectLúdicaspa
dc.subjectEstrategias de enseñanzaspa
dc.subjectCompetenciasspa
dc.titleImportancia del uso de la lúdica para el desarrollo de las competencias específicas en el área de logísticaspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
dc.relation.referencesA. Elsy et al., “La formación integral: Una aproximación desde La investigación [Whole Education: An Approach from Research] Íkala, revista de lenguaje y cultura.”spa
dc.relation.referencesB. P. Rodríguez Villanueva, R. D. Martínez Mejía, and C. P. Medina Mosquera (2017) “Uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) como recurso didáctico promotor de convivencia escolar Use of Information and Communications Technology (ICT) as a teaching resource promoter of school coexistence”.spa
dc.relation.referencesD. Ovallos Gazabon, B. I. Villalobos Toro, S. M. De La Hoz Escorcia, and D. J. Maldonado Pérez (2016) “Gamificación para la gestión de la innovación a nivel organizacional. Una revisión del estado del arte”.spa
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dc.relation.referencesG. S. Universidad Nacional de Colombia. Facultad de Ingeniería. and G. S. Bolívar, Ingeniería e investigación (1990), vol. 0, no. 21. [Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ingeniería]spa
dc.relation.referencesJ. Roe (2014) “Un flujo creativo y la fragilidad de la existencia: algunas reflexiones sobre la poética visual de Álvarez Frugoni,” Inmediaciones la Común., vol. 9, no. 9, pp. 148–157, Sep.spa
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dc.relation.referencesR. Pekrun, T. Goetz, L. M. Daniels, R. H. Stupnisky, and R. P. Perry (2010) “Boredom in Achievement Settings: Exploring Control-Value Antecedents and Performance Outcomes of a Neglected Emotion,” J. Educ. Psychol., vol. 102, no. 3, pp. 531–549spa
dc.relation.referencesT. Goetz, A. C. Frenzel, N. C. Hall, and R. Pekrun (2008) “Antecedents of academic emotions: Testing the internal/external frame of reference model for academic enjoyment,” Contemp. Educ. Psycholspa
dc.relation.referencesRobinson W.P. (1975) “Boredom at school.,” Br. J. Educ. Psychol., vol. Robinsonspa
dc.title.translatedImportance of the use of games for the development of specific skills in the area of logisticsspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


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