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dc.creatorHernández García de Velazco, Judith Josefina
dc.creatorRomero Marin, Ligia Cielo
dc.creatorChumaceiro Hernández, Ana Cecilia
dc.creatorUribe Martínez, Nelson Antonio
dc.date.accessioned2020-08-22T13:27:55Z
dc.date.available2020-08-22T13:27:55Z
dc.date.issued2020-02-21
dc.identifier.issn1012-1587
dc.identifier.issn2477-9385
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/6944
dc.description.abstractSocial happiness and peace as categories of analysis both in its epistemological construction and in its factual implementation, require review practices and citizens exercises, democratic (formal), that they have promoted peaceful coexistence for purpose of generating higher levels of social welfare, as well as the involved citizen social tissue, which demands the support of legal mechanisms instituted from the State and its Governments. In this order of ideas, in this dissertation the central objective was to identify mechanisms and standards linked with citizen management for the construction of social happiness, from the peace process in Colombia (since 2012-july 2018), through the review of the literature, documentary, and historical, conceptual analysis. As a result, it was evident that the institutional performance of the State, the Colombian Government, and the management citizen, have not been effective to boost the collective practices in the attainment of these goals, Therefore, it is concluded; You must educate citizens so they manage participative devices that encourage social happiness and peace from the established mandatory configurations.spa
dc.description.abstractLa felicidad social y la paz como categorías de análisis tanto en su construcción epistemológica como en su aplicación fáctica requieren de revisar prácticas y ejercicios ciudadanos, democráticos (formales), que hayan impulsado la convivencia pacífica para fines de generar mayores niveles de bienestar social, además del tejido social ciudadano involucrado, el cual demanda el soporte de mecanismos legales instituidos desde el Estado y sus gobiernos. En ese orden de ideas, en esta disertación el objetivo central fue identificar mecanismos y normas vinculados con la gestión ciudadana para la construcción de felicidad social, desde el proceso de paz en Colombia (desde 2012- julio 2018), a través de la revisión bibliográfica, documental y del análisis histórico, conceptual. Como resultado, se evidenció que el desempeño institucional del Estado, del gobierno colombiano, y de la gestión ciudadana, no han sido efectivos para impulsar las prácticas colectivas en la consecución de estos fines, por lo tanto, se concluye; se debe concientizar a los ciudadanos para que gestionen los dispositivos participativos que impulsen la felicidad social y la paz desde las configuraciones preceptivas establecidas.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costaspa
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceOpciónspa
dc.subjectCitizen - Citizenshipspa
dc.subjectHappiness socialspa
dc.subjectRegulatory frameworkspa
dc.subjectPeacespa
dc.subjectCiudadano-Ciudadaníaspa
dc.subjectFelicidad socialspa
dc.subjectMarco normativospa
dc.subjectPazspa
dc.titleGestión normativa ciudadana: construcción desde la felicidad social y paz en Colombiaspa
dc.title.alternativeCitizen normative management construction for social happiness and peace in Colombiaspa
dc.typearticlespa
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dc.source.urlhttps://www.researchgate.net/publication/335985149_Gestion_ciudadana_como_corresponsabilidad_del_desarrollo_social_Construccion_desde_la_politica_publica_en_Colombiaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


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