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dc.contributor.authorSeverino-González, Pedrospa
dc.contributor.authorVillalobos Antúnez, José Vicentespa
dc.contributor.authorGonzález-Soto, Natalyspa
dc.contributor.authorRamírez Molina, Reynier Israelspa
dc.date.accessioned2020-10-28T16:02:12Z
dc.date.available2020-10-28T16:02:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1315-9984spa
dc.identifier.issn2477-9423spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/7178spa
dc.description.abstractThis research examines perceptions of users of the health sector regarding the social responsibility of institutions that provide this service. By applying a Likert-type scale questionnaire, and stratification of the sample into professionals and non-professionals, and in terms of male or female gender, statistically significant differences were found between the former, but not between the latter. The study highlights assessments focused on the Imaginary dimensions of social responsibility and Community. Also, the research shows that corporate social responsibility practices contribute to the well-being of all interest groups, both internal and external, which undoubtedly contributes to improving the quality of health service provision and socially responsible performance of users. Finally, it is important to develop research that involves various areas of knowledge of this variable studied and the consideration of the perception of the various interest groups for a comprehensive understanding of social responsibility as a social phenomenon. Finally, it is important to develop inquiries that involve various areas of knowledge and the consideration of the perception of the various interest groups for a comprehensive understanding of the social phenomenon.spa
dc.description.abstractLa presente investigación examina las percepciones de usuarios del sector salud respecto de la responsabilidad social de instituciones prestadoras de este servicio. Mediante aplicación de un cuestionario de escala tipo Likert, y estratificación de la muestra en profesionales y no profesionales, y en cuanto al género hombre o mujer, se encontraron diferencias estadísticamente significativas entre los primeros, no así entre los segundos. El estudio destaca valoraciones concentradas en las dimensiones Imaginario sobre responsabilidad social y Comunidad. Asimismo, la investigación arroja que las prácticas de responsabilidad social empresarial contribuyen al bienestar de todos los grupos de interés, tanto internos como externos, lo que sin duda contribuye a la mejora de la calidad en la prestación del servicio de salud y al desempeño socialmente responsable de usuarios. Finalmente, es importante que se desarrollen investigaciones que involucren diversas áreas del conocimiento de esta variable estudiada y, la consideración de la percepción de los diversos grupos de interés para una comprensión integral de la responsabilidad social como fenómeno social.spa
dc.language.isospa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costaspa
dc.rightsCC0 1.0 Universalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/spa
dc.sourceRevista Venezolana de Gerenciaspa
dc.subjectResponsabilidad social empresarialspa
dc.subjectUsuariospa
dc.subjectServicio de saludspa
dc.subjectÉticaspa
dc.subjectAtención sanitariaspa
dc.subjectCorporate social responsibilityspa
dc.subjectUserspa
dc.subjectHealth servicespa
dc.subjectEthicsspa
dc.subjectHealth carespa
dc.titlePerspectiva de la responsabilidad social empresarial de la salud pública chilenaspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.source.urlhttps://www.researchgate.net/publication/344849127_Perspectiva_de_la_responsabilidad_social_empresarial_de_la_salud_publica_chilenaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
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