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dc.contributor.authorCampo Peña, Antonio Enriquespa
dc.contributor.authorCampo Peña, Eusebiospa
dc.contributor.authorCoba vides, Jose gregoriospa
dc.contributor.authorAcevedo Merlano, Alvarospa
dc.date.accessioned2020-11-03T17:56:23Z
dc.date.available2020-11-03T17:56:23Z
dc.date.issued2020-03-11
dc.identifier.issn2305-5790spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/7194spa
dc.description.abstractThis article proposes teaching strategies of Physical Education in Primary Basic institutions of the department of the Atlantic, in order to promote educational quality. Consequently, the research is based on a quantitative paradigm and it is of a projective type; it follows a non-experimental, transectional and univariable design. It determines a population made up of teachers of Basic Primary Education who teach Physical Education in the official educational institutions of the department of Atlántico, Colombia; with a sample of 30 teachers. As for the techniques implemented, a survey is used that covers these dimensions: teaching suitability; didactic curricular aspects; teaching and learning educational strategies, and fundamental conditions for teaching. In this regard, the results show that the main weaknesses are found in the dimensions of teaching suitability, curricular aspects, and educational strategies. In short, teachers recognize that their specific training in the area of Physical Education is a weakness.spa
dc.description.abstractEste artículo propone estrategias de enseñanza de la Educación Física en instituciones de Básica Primaria del departamento del Atlántico, Colombia en aras de propiciar calidad educativa. En consecuencia, la investigación se fundamenta en el paradigma cuantitativo y es de tipo proyectiva; sigue un diseño no experimental, transeccional y univariable. Determina una población conformada por docentes de Educación Básica Primaria que imparten Educación física en las instituciones educativas oficiales del departamento del Atlántico; con una muestra de 30 docentes. En cuanto a las técnicas implementadas se utiliza una encuesta que cobija estas dimensiones: idoneidad docente; didáctica; aspectos curriculares; estrategias educativas de enseñanza y aprendizaje y condiciones fundamentales para la enseñanza. Al respecto, los resultados muestran que las principales debilidades se encuentran en las dimensiones de idoneidad docente, aspectos curriculares y estrategias educativas. En síntesis, los docentes reconocen que su formación específica en el área de Educación Física es una debilidad.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costaspa
dc.rightsCC0 1.0 Universalspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/spa
dc.sourceRevista Científica de FAREM-Estelíspa
dc.subjectTeachingspa
dc.subjectPhysical educationspa
dc.subjectPrimary basic educationspa
dc.subjectTeaching strategiesspa
dc.subjectEducational qualityspa
dc.subjectEnseñanzaspa
dc.subjectEducación físicaspa
dc.subjectEducación básica primariaspa
dc.subjectEstrategias de enseñanzaspa
dc.subjectCalidad educativaspa
dc.titleEstrategias para la enseñanza de la educación física en búsqueda de la calidad educativaspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.source.urlhttps://www.camjol.info/index.php/FAREM/article/view/9606spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5377/farem.v0i33.9606spa
dc.identifier.instnameCorporación Universidad de la Costaspa
dc.identifier.reponameREDICUC - Repositorio CUCspa
dc.identifier.repourlhttps://repositorio.cuc.edu.co/spa
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dc.title.translatedStrategies for the teaching of physical education in search of educational qualityspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


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