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dc.creatorAcevedo Merlano, Alvaro
dc.creatorChaux Lizarazo, Jessica Alejandra
dc.date.accessioned2020-11-04T14:14:12Z
dc.date.available2020-11-04T14:14:12Z
dc.date.issued2016-04
dc.identifier.issn1696-7348
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/7196
dc.description.abstractThis article analyzes the results of a study on how videogames affect the construction of subjectivities of Latin American players from the point of view of cultural consumption and considering the discourses of the industry in which they were created. Through ethnographic method, this study helps to understand how subjectivities are affected depending on the characteristic of video games that are consumed, showing the phenomenon in Latin America. The results of this work points to the reality that manufacturers need to overcome the stigma that people of the third world are merely simple passive consumers, to enter critically analyze the way how it consume and also the how to produce the contents of the videogames in the Latin American context.spa
dc.description.abstractEste artículo analiza los resultados de un estudio sobre el modo en que los videojuegos inciden en la construcción de las subjetividades de los jugadores latinoamericanos desde el punto de vista del consumo cultural y considerando los discursos de la industria en la que fueron creados. A través del método etnográfico, se analiza cómo las subjetividades son afectadas dependiendo de la característica de los videojuegos que son consumidos, mostrando el fenómeno en América Latina. Los resultados se encaminan a superar el estigma de simples consumidores pasivos del tercer mundo, para comprender de manera crítica la producción y consumo de los videojuegos en el contexto latinoamericano.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costaspa
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceAposta revista de ciencias socialesspa
dc.subjectVideojuegosspa
dc.subjectSubjectivitiesspa
dc.subjectCultural consumptionspa
dc.subjectCultural industriesspa
dc.subjectLatin Americanspa
dc.subjectSubjetividadesspa
dc.subjectConsumo culturalspa
dc.subjectIndustrias culturalesspa
dc.subjectAmérica Latinaspa
dc.titleAproximaciones a los videojuegos y su incidencia en las subjetividades de los jugadores latinoamericanosspa
dc.title.alternativeApproaches to the videogames and its incidence on the subjectivities of latin american gamersspa
dc.typearticlespa
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dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.source.urlhttps://www.researchgate.net/publication/318381044_Aproximaciones_a_los_videojuegos_y_su_incidencia_en_las_subjetividades_de_los_jugadores_latinoamericanosspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa


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