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dc.creatorMarín González, Freddy
dc.creatorPérez-González, Judith
dc.creatorSenior-Naveda, Alexa
dc.creatorParedes-Chacín, Ana J.
dc.date.accessioned2020-12-22T18:28:11Z
dc.date.available2020-12-22T18:28:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0718-5006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11323/7625
dc.description.abstractThis article proposes the formation of a cooperation network for the management of university professional practices in the context of the relationships between university, government, and private sectors. It is based on a rationalistic approach and on the application of inferential logical reasoning methods. This is performed through the analysis of documentary sources (deduction and abduction techniques) on cooperation, networks, and curriculum theories. The population is composed of key actors in the university, government, and private sectors from the Paraguaná Peninsula (Falcón state) in Venezuela. A questionnaire was applied and the results show willingness to be part of the network and to comply with agreements and proposed objectives. There are actors with outstanding typologies that represent an important source of information. In conclusion, the present study validates that the relationships between sectors favor the creation of formal cooperation networks that are strengthened by the contributions from each node in the network.spa
dc.description.abstractEste artículo propone la conformación de una red de cooperación para la gestión de prácticas profesionales universitarias en el contexto relacional universidad-gobierno-empresa. Se fundamenta en un enfoque racionalista y la aplicación de métodos de razonamiento lógico inferencial a través de las técnicas de análisis de fuentes documentales, deducción y abducción, desde los aportes de las teorías de la cooperación, redes y currículo. La población la conforman actores clave de los sectores involucrados ubicados en la Península de Paraguaná, estado Falcón, Venezuela. Se les aplicó un cuestionario cuyos resultados evidencian disposición a formar parte de la red y a cumplir acuerdos y objetivos propuestos. Hay existencia de actores con tipologías destacables los cuales representan una fuente importante de información. Como conclusión se valida que los flujos relacionales entre sectores propician la creación de redes formales de cooperación fortalecidas desde los aportes de cada nodo de la red.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherCorporación Universidad de la Costaspa
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.sourceFormación Universitariaspa
dc.subjectCooperation networksspa
dc.subjectProfessional practicesspa
dc.subjectInter-sectorialityspa
dc.subjectManagementspa
dc.subjectBusiness university relationshipspa
dc.subjectRedes de cooperaciónspa
dc.subjectPrácticas profesionalesspa
dc.subjectIntersectorialidadspa
dc.subjectGestiónspa
dc.subjectRelación universidad empresaspa
dc.titlePropuesta de una red de cooperación intersectorial para gestionar prácticas profesionales universitarias en el estado de Falcón, Venezuelaspa
dc.title.alternativeProposal for an inter-sectorial cooperation network to manage university professional practices in the Falcón region, Venezuelaspa
dc.typearticlespa
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dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.source.urlhttps://scielo.conicyt.cl/scielo.php?pid=S0718-50062020000500247&script=sci_arttextspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062020000500247


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